صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولین و نابینایان در این شهر خبر داد.

گروه ورزش | شهرآرانیوز؛ سید حسین غیاثی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص برگزاری مسابقات جانبازان، معلولین و نابینایان در مشهد عنوان کرد: پس از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ ماه رمضان، برای نخستین بار جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولین و نابیناییان مشهد در ۱۰ رشته والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، بوچیا، دوومیدانی، گل‌بال نابیناییان، شنا، دارت، وزنه‌برداری، تنیس روی میز و تیراندای برگزار خواهد شد.

وی افزود: عبدالله ارجائی، شهردار مشهد همواره بر حمایت از ورزش‌های جانبازان و معلولین و ورزش بانوان تاکید دارند و کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر نیز حمایت خوبی را تا به امروز انجام دادند. خوشبختانه در ماه رمضان نیز تجربه خوبی را در برگزاری مسابقات ورزشی معلولین به دست آوردیم و استقبال بی نظیری از رقابت‌ها به عمل آمد، اما به واسطه برخی محدودیت‌ها نتوانستیم این مسابقات را در رشته‌های متعددی برگزار کنیم. از همین رو تصمیم گرفتیم با شرایط بهتر و برنامه‌ریزی ویژه‌تر جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولین و نابینایان را خرداد ماه در مشهد برگزار کنیم.

غیاثی اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات آغاز شده است و تا ۱۶ خرداد ماه ادامه دارد. این مسابقات در بخش آقایان و بانوان همزمان با ولادت امام رضا (ع) از ۲۱ خرداد ماه استارت خواهد خورد و ورزشکاران حدود ۳۰ تا ۴۵ روز درگیر مسابقات خواهند بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این جشنواره ورزشی با همایش بزرگ ویلچررانی در پارک ملت مشهد آغاز خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی ما حضور ۷۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار در این مسابقات است. شرکت در این مسابقات رایگان است و ورزشکاران در برخی رشته‌ها همچون دارت می‎‌توانند به همراه خانواده خود حضور یابند.

غیاثی در خصوص استعدادیابی در این دوره از مسابقات نیز گفت: در مسابقات والیبال نشسته جام رمضان، هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، ۲ نفر از بازیکنان رده پایه را به تیم‌های ملی والیبال نشسته انتخاب کرد. از همین رو قطعا در این دوره از مسابقات استعدادیابی توسط مربیان هیات جانبازان و معلولین در رشته‌های مختلف انجام خواهد شد و برنامه ریزی آن نیز شکل گرفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.