صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آبمیوه و بستنی ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شد

  • کد خبر: ۱۰۹۶۷۰
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد با اشاره به افزایش قیمت محصولات لبنی همچون شیر و خامه از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت آبمیوه و بستنی خبر داد و گفت: قیمت بستنی سنتی ساده با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید شریف زاده مشهدی درخصوص افزایش قیمت آبمیوه و بستنی در مشهد اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت شیر و خامه که در محصولات صنف ما محصولات پایه هستند، قیمت آبمیوه و بستنی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پایه بستنی در صنف ما بستنی سنتی ساده است. تا قبل از افزایش قیمت محصولات لبنی بستنی ساده سنتی کیلویی ۴۰ تا ۵۰ تومان به فروش می‌رسید، اما اکنون قیمت بستنی سنتی ساده با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد با بیان اینکه این افزایش قیمت لبنبات بر افزایش قیمت آبمیوه‌ها اثر کمتری دارد، تصریح کرد: قیمت انواع آبمیوه بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

شریف زاده با اشاره به اینکه در کافی شاپ‌ها نوشیدنی‌ها اکثرا بر پایه قهوه است، تصریح کرد: تنها محصولاتی که پایه آن‌ها بر اساس لبنات مانند شیر و خامه است افزایش حداقل ۲۰ درصدی خواهد داشت. این افزایش قیمت از هفته گذشته شروع شد و هم اکنون تعدای از اعضای اتحادیه روزانه به اتحادیه مراجعه کرده و محصولات در نرخ نامه آن‌ها حداقل ۱۰ و حداکثر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه نرخ‌های محصولات در واحد‌های صنفی اتحادیه ما تا حدودی با هم متفاوت است، بیان کرد: اتحادیه ما در گروه سوم نرخ گذاری کالا و خدمات (بند ج) قرارداشته و واحد‌های صنفی بر اساس هزینه تمام شده محصول مانند میزان اجاره، مزد کارگر، حمل و نقل و ... این اجازه را دارند تا نرخ محصولات را مشخص و به فروش برسانند، ولی در عمل این نرخ‌ها با نظارت اتحادیه مشخص می‌شود. نرخ‌های پیشنهادی برای هر واحد صنفی در اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد در ابتدا بررسی و سپس تایید می‌شوند.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد درباره تفاوت قیمت یک محصول در واحد‌های صنفی اتحادیه خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی شاپ‌های مشهد در هزینه‌های خود با هم اختلافاتی دارند و این مورد به کیفیت ارئه خدمات، کیفیت محصول و هزینه‌های آن واحد صنفی برمی‌گردد، ولی به طور کلی نیاید قیمت آبمیوه و بستنی بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد در واحد‌های صنف افزایش پیدا کند. در حال حاضر حدود ۴۰۰ عضو فعال در زمینه فروش آبمیوه وبستنی و تعداد ۳۰۰ واحد کافی شاپ در مشهد فعالیت می‌کنند.

شریف زاده از تکذیب افزایش ۵۰ درصدی قیمت آبمیوه و انواع بستنی که در شبکه‌های مجازی منتشر شده خبر داد و خواستار پیگیری اطلاعات از طریق سایت‌ها و رسانه‌های مجاز و معتبر شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.