صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس جمهور نتایج رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات عراق و سوریه برای رفع معضل ریزگردها را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر وی به عراق و سوریه برای پیگیری معضل ریزگردها، اظهار داشت: سفر ما به کشور‌های اصلی منشأ ریزگردها، به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه درباره بحث ابتکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و اینکه بتوانیم یک همسویی و همگرایی در این زمینه ایجاد کنیم، نظر واحد داشتند.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و ظرفیت خوبی ایجاد و همچنین مقرر شد که جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی برگزار شود.  

سلاجقه گفت: در کشور سوریه هم خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و برنامه بسیار خوب و رو به جلویی بود و بصورت پایلوت در شهر دیرالزور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نشست همتایان حوزه محیط زیست دو کشور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی که مسئول بحث ریرگرد‌ها هستند نیز انجام می‌شود. در عین حال نشست‌های کارشناسی هم انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نتایج خوبی به دست آمده و من پیش بینی میکنم اقدامات خوبی صورت می‌گیرد که در آینده سفر به کشور‌های دیگر هم داشته باشیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.