صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک گروه دشوار، کار سخت شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا را سخت‌تر کرد

مسیرِ سنگلاخی

  • کد خبر: ۱۱۴۵۵
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
حمیدرضا معصومیان - قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ روز گذشته در مقر ای‌اف‌سی برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند. در این میان، تیم فوتبال شهرخودرو نیز که امسال برای اولین بار شانس حضور در بین برترین‌های آسیا را پیدا کرده است حریفان خود در دور گروهی را شناخت. بر این اساس، اگر بتواند از ۲ خان اول عبور کند، در مرحله گروهی باید به مصاف تیم‌های الهلال عربستان، الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان برود، گروهی که ناگفته پیداست چقدر سخت و دشوار است و شهرخودرو در صورت رسیدن به این مرحله، باید خودش را برای کارزاری دشوار با ۳ تیم قدرتمند منطقه آماده کند. شاگردان گل‌محمدی پیش از این باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های الرفاع بحرین و چاینای هند در مشهد بروند، مسابقه‌ای که طبق برنامه، قرار است اول بهمن برگزار شود. در صورتی که از این مرحله عبور کند، در پلی‌آف ۲ مهمان تیم السیلیه قطر می‌شود.

خان اول در مشهد
بازی اول پلی‌آف در مشهد برگزار می‌شود و از این نظر، شرایط برای شهرخودرو در مقایسه با حریفش آسان‌تر است. آن‌ها آنگونه که گفته شد در این مرحله میزبان برنده بازی الرفاع بحرین و چاینای هندوستان هستند، ۲ تیمی که هم‌اکنون وضعیت چندان خوبی در لیگ‌های کشور خودشان ندارند. تیم الرفاع در لیگ بحرین که به‌تازگی آغاز شده است در پایان هفته سوم با یک بازی کمتر در رده دهم جدول ده‌تیمی این کشور قرار دارد. چاینای هندوستان هم شرایط چندان جالبی ندارد و در لیگ ده‌تیمی برتر این کشور در پایان هفته هفتم در جایگاه نهم قرار گرفته است. چاینا در سال ۱۹۴۶ تأسیس شده است، اما در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به سطح اول فوتبال هندوستان صعود کرد. این تیم فصل قبل با قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان را به دست آورد. اکبر نواس اندونزیایی و چهل‌وسه‌ساله از سال ۲۰۱۸ هدایت چنای را به عهده گرفته و با این تیم به یک تاریخ‌سازی بزرگ رسیده است. در ترکیب این تیم ۷ بازیکن خارجی حضور دارند. اما الرفاع در مقایسه با تیم هندوستانی، تیم بهتری به نظر می‌رسد و قهرمان سه‌گانه بحرین در فصل گذشته این کشور است. این تیم تاکنون ۲۷ جام داخلی کسب کرده که ۱۲ تای آن در لیگ بوده است. الرفاع فصل قبل موفق شد به‌جز لیگ، فاتح جام پادشاهی و سوپرکاپ فوتبال بحرین نیز بشود. علی عاشور از سال ۲۰۱۸ سرمربیگری این تیم را پذیرفته و در تیمش بازیکنانی خارجی به نام‌های الحسنا کیتا از گینه، اوساما بوغنسی از تونس و جهاد البائور از سوریه دیده می‌شوند.

خان دوم مصاف با رفقای کریم
شهرخودرو در صورتی که بتواند از مرحله اول پلی‌آف عبور کند در خان دوم رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم السیلیه قطر برود که به دلیل عضویت کریم انصاری‌فرد در این تیم، نامی آشنا برای ایرانیان است. مهاجم ملی‌پوش در این تیم قطری عملکرد متوسطی داشته و بدون شک قطری‌ها روی بازی او با نماینده ایران حساب خواهند کرد. السیلیه در لیگ ستارگان قطر که هم‌اکنون ۱۰ هفته آن سپری شده در مکان ششم جدول دوازده‌تیمی لیگ قرار گرفته است. این تیم ۱۴ امتیاز کسب کرده است و با الدحیل صدرنشین، ۱۲ امتیاز و با تیم قعرنشین لیگ ستارگان، ۱۰ امتیاز اختلاف دارد. السیلیه که با این آمار‌ها تیمی کاملا متوسط به نظر می‌رسد، ۱۱ بازیکن خارجی و ۲ ملی پوش قطری در ترکیب خود دارد.

خان سوم، هم‌گروهی با قهرمان آسیا
کار شهرخودرو بعد از عبور از این تیم‌ها تازه شروع می‌شود و در محله مقدماتی لیگ قهرمانان باید از اواخر بهمن‌ماه به مصاف بهترین‌های آسیا برود. الهلال عربستان فاتح لیگ قهرمانان فصل قبل و مدافع عنوان قهرمانی امسال سرشناس‌ترین تیم این گروه است. تیم عربستانی که چندی پیش مقتدرانه تیم اوراواردز ژاپن را در ۲ بازی رفت و برگشت شکست داد و قهرمان آسیا شد، امسال هم با داشتن کوله‌باری از بازیکنان بزرگ نه‌تن‌ها مدعی صعود در این گروه بلکه مدعی قهرمانی لیگ قهرمانان است. این تیم سوپرثروتمند چندملیتی ۸ بازیکن خارجی که سرشناس‌ترین آن‌ها هیون‌سوجانگ، مدافع میانی از کره جنوبی، سباستین جووینکو، هافبک ایتالیایی سابق یوونتوس، بافاتیمبی گومیس، مهاجم زهردار فرانسوی-سنگالی، و آندره کاریو، ستاره هفت‌میلیون‌دلاری اهل پرو، هستند. سرمربی این تیم لوچسکیوی رومانیایی است که یکی از بازیکنان تیم ملی موفق رومانی در جام جهانی ۹۴ آمریکا بود. او روی نیمکت ۳ مربی ایتالیایی دارد و یک مدیرفنی اسپانیایی به نام آلامینویس که به او کمک فنی می‌کند و نقشی بسزا دارد. نکته جالب این است که روی نیمکت تیم عربستانی یک پزشک کلمبیایی و یک مترجم بلژیکی هم حضور دارد و مدیری از هند نیز برای تدارکات در این تیم فعالیت می‌کند. در این گروه پاختاکور ازبکستان هم قرار داد که همیشه یک تیم مدعی و دشوار برای نمایندگان ایران در آسیا بوده است. سومین تیم این گروه هم شباب الاهلی است که در لیگ قوی امارات در حال حاضر مکان دوم را به خود اختصاص داده است. این تیم در سال‌های نه‌چندان د‌ور بازیکنان ایرانی زیادی داشت. مشهورترین و محبوب‌ترین آن‌ها علی کریمی است که از همین باشگاه به تیم بایرن مونیخ ترانسفر شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.