صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شماری زیادی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در توئیتر و فیسبوک کارزاری را برای بازگشایی مدارس از سوی طالبان راه اندازی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در افغانستان در دو روز گذشته با ایجاد هشتگ «#مدارس_دخترانه_را_باز_کنید» کارزاری اعتراضی را برای بازگشایی مدارس به روی دختران در این کشور راه اندازه کرده است.

این هشتگ در حال حاضر به یکی از موضوعات داغ و مهم در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی افغانستانی در توییتر و فیسبوک تبدیل شده است.

معترضان تحصیل را جز از حقوق اساسی زنان در افغانستان دانسته و خواهان بازگشایی فوری مدارس به روی دختران از سوی طالبان در این کشور شده اند.

طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان به دختران بالاتر از کلاس ششم اجازه رفتن به مدارس را نداده و بیشتر از ۱۰ ماه می‌شود که دختران از تحصیل محروم هستند.

طالبان اخیرا اعلام کرده است که رهبری آنها با بازگشایی مدارس دخترانه مشکلی ندارد و بزودی مدارس به روی تمام دختران در افغانستان باز خواهد شد.

با اینکه عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان از سویی طالبان واکنش‌های زیادی ملی و بین‌المللی را در پی داشته و اما این واکنش‌ها تاکنون بر تصمیم طالبان در این مورد تاثیری نداشته است.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.