صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از اشتباهات داوران تا اشتباهات بازیکنان

  • کد خبر: ۱۱۷۲۱
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
چهارمین باخت نماینده استان در لیگ برتر بسکتبال جنجالی رقم خورد
اخوان - چهارمین شکست فصل تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا درحالی رقم خورد که حواشی حول داوری بازی این تیم بیش از مسائل فنی در کانون توجهات قرار گرفت. شاگردان «سرجان» صرب که امسال نمایشی قابل‌قبول در لیگ برتر بسکتبال داشته و با بازی‌های خوبشان توجه کارشناسان را به خود جلب کرده‌اند، پنجشنبه گذشته در نبرد نزدیک خانگی برابر مهرام تن به شکست ۸۱ بر ۷۱ دادند، شکستی که باز هم در دقایق پایانی حاصل شد و پارسایی‌ها به‌شدت به عملکرد داور مسابقه اعتراض داشتند، اتفاقاتی که در دیدار نماینده مشهد برابر شیمیدر نیز پیش از این رخ داده بود. مشهدی‌ها که امسال فراتر از انتظار ظاهر شدند، امیدوار بودند به مدد عملکرد خوب ستارگان جوان و باتجربه تیمشان در میدان برابر تیم‌های بزرگ خالق شگفتی شوند. آن‌ها در ۲ دیدار بزرگشان طی چند هفته اخیر، هم مقابل شیمیدر و هم مهرام توانستند تا لحظه‌های پایانی حریف قدرتمند را گرفتار تاکتیک خوب تیمی و نمایش درخشان جوان‌هایشان کنند، اما دست آخر چیزی جز شکست با طعم تلخ «ناداوری» عایدشان نشد. با این نتیجه، پارسا درحالی که می‌توانست تا مکان چهارم بالا برود، در جایگاه هفتم قرار گرفت.

جوانی یا داوری؟
«برخی از سوت‌های داور اشتباه بود.» این جمله مشترکی است که کارشناسان بسکتبال مشهد درباره عملکرد داوران دیدار آویژه صنعت و مهرام به زبان می‌آورند، اشتباهاتی که به زعم پارسایی‌ها راه پیروزی بر مهرام را بر آن‌ها سد کرد. با وجود این، علیرضا زهی، کارشناس بسکتبال، دراین‌باره می‌گوید: «داور در این دیدار اشتباهاتی داشت، همان‌طور که این روز‌ها داوران در دیدار‌های مختلف لیگ اشتباه دارند، اما من معتقدم سوت که برنمی‌گردد، فقط داور را به ما بدبین می‌کند. پارسایی‌ها در مقابل مهرام می‌توانستند پیروز شوند و اگر در برخی موارد خودشان اشتباه نمی‌کردند، برنده بودند.» زهی در پاسخ به این سؤال که آیا داوری در نتیجه این بازی اثرگذار بود تصریح می‌کند: «من می‌گویم جوانیِ پارسا، کار دستش داد.» صحبت‌هایی که به بیانی دیگر علی عبداحد، پیش‌کسوت بسکتبال مشهد، نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «چالش‌هایی که در بازی به وجود آمد، بر این نتیجه تأثیرگذاشت.» وی اضافه می‌کند: «داور اشتباه داشت، ولی آویژه‌ای‌ها کم‌تجربه‌تر بودند و نتوانستند چالش‌های بازی را به عامل پیروزی خود بدل کنند.»

سرجان: داور هم مثل ما اشتباه داشت
سرمربی صربستانی آویژه صنعت پارسا درباره نبرد دشوار تیمش برابر مهرام و شکستی که حاصل شد، می‌گوید: «مهرام ثابت کرد تیم خوب و بزرگی است. ما اشتباهات زیادی در این بازی داشتیم و بازیکنان حریف باتجربه عمل کردند.» سرجان ایوانوویچ راجع به داوری اضافه می‌کند: «نمی‌خواهم در این باره نظری بدهم. به هر حال، داوری هم اشتباهاتی داشت، اما خودمان هم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و نتیجه دیگری را رقم بزنیم.» وی تصریح می‌کند: «تیم مسیر خوبی را در پیش گرفته است و باید این مسیر را در راستای بهترشدن ادامه دهیم.»
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.