صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد، پیشتاز در نگهداری از پل‌ها

  • کد خبر: ۱۱۷۵۶
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
روز پنجشنبه با همکاری شهرداری مشهد، نظام‌مهندسی ساختمان استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی همایش «نگاهى نو به سازه‌هاى بتنى با رویکرد دوام و پایایی» با حضور مدیران شهری و استادان دانشگاهی در تالار شهر مشهد برگزار شد.
بیشترین مصالح به کار رفته در سازه‌های شهری همچون پل‌های شهر، از بتن است؛ از همین رو روز پنجشنبه با همکاری شهرداری مشهد، نظام‌مهندسی ساختمان استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی همایش «نگاهى نو به سازه‌هاى بتنى با رویکرد دوام و پایایی» با حضور مدیران شهری و استادان دانشگاهی در تالار شهر مشهد برگزار شد. مدیرکل نظارت بر نگهدارى، تعمیرات و بهره‌بردارى از تأسیسات شهردارى مشهد نیز درباره هدف برگزاری این همایش به شهرآرا گفت: بتن پرکاربردترین مصالح به کار رفته در سازه‌های شهری مشهد است، اما در زمان ساخت یک سازه متأسفانه به دوام بتن توجه زیادی نمی‌شود. بهنام خیاط با بیان اینکه شهر مشهد در نگهداری و تعمیر پل‌ها در کشور پیشتاز است، ادامه داد: با توجه به حساسیت نگهداری و تعمیر پل، جهت‌دهی این همایش هم به سمت پل‌ها رفت و کارشناسان و متخصصان پیرامون این موضوع مباحثی مطرح کردند.

در این همایش پروفسور علی‌اکبر رمضانیان‌پور، پدر علم بتن ایران و عضو کمیته تدوین مبحث نو مقررات ملی، دکتر همایون ابریشمی، استاد دانشگاه تورنتو کانادا، مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، محمدحسین شرکاء، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی، و دکتر جواد مروت، رئیس گروه عمران سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، به ایراد سخنرانی پرداختند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.