صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مدیریت کنترل و پیشگیری سیلاب در کشور بسیار ضعیف است، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با مدیران کم کار و متخلف برخورد کند و جلوگیری کنند از حوادث مشابه که منجر به آسیب رساندن به جان و مال مردم می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز تأسف از کشته شدن جمعی از هموطنان در سیلاب‌های اخیر، گفت: متاسفانه مدیریت بحران، کنترل و پیشگیری سیلاب در کشور بسیار ضعیف است.

وی افزود: بارش باران در کشور باعث خیر و برکت و نزولات آسمانی برای کشور ما نعمت است. در چندماه گذشته برای تامین آب شرب در کشور احساس خطر می‌شد به نحوی که سد‌های ما بسیار کم آب شده اند و چاه‌ها به مشکل برخورده بوده و خیلی از دشت‌های ما بعلت کم آبی امکان کشت ندارند و تالاب‌ها خشک و دریاچه‌ها نیز کم آب شده اند.  

نماینده جهرم و خفر در مجلس تصریح کرد: اکنون که باران رحمت الهی به کشور ما روی آورده باید آن را مدیریت کنیم و به گونه‌ای عمل و پیشگیری کنیم که حداکثر منفعت را به کشور برساند. اگر بتوانیم این بارندگی‌ها را مدیریت کنیم هر بارندگی به تنهایی می‌تواند کمبود‌های آبی کشور را جبران نماید.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر برای جبران بی آبی و تنش آبی در کشور باید هزاران میلیارد تومان هزینه و کیلومتر‌ها آب از دریا انتقال و پس از شیرین کردن برای مصارف کشاورزان، صنعتگران و مردم  انتقال داده می‌شود در حالی که این بارش‌ها می‌تواند منابع آبی را تقویت و سفره‌های زیر زمینی را سیراب کند و تنها باید به گونه‌ای مدیریت شود که مانع هدررفت و خروج آن از کشور شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: متاسفانه در کشور مدیریت بارش‌ها ضعیف است و در کنترل و پیشگیری سیلاب با چالش مواجه هستیم و نه تنها در این مهم برنامه‌ای نداریم بلکه این عدم مدیریت‌ها بعضاً جان و مال هموطنان را نیز به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیریت سیلاب باید هوشمندانه صورت گیرد و به لحاظ قانون، محافظت از رودخانه‌ها در خارج شهر‌ها برعهده وزارت نیرو و در داخل شهر‌ها برعهده شهرداری‌ها و در روستاه‌ها توسط دهیاری‌ها انجام می‌گیرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر رودخانه‌ها باید پاک سازی و مانع ساخت و ساز‌ها در کنار رودخانه‌ها شد و در این حوزه شهرداری‌ها باید به مسائل این حوزه اشراف کامل داشته باشند، اظهار داشت: مدیریت بحران نقش مهمی در کشور دارد و مدیران و نیرو‌های سیاسی که توسط وزارت کشور در استان‌ها انتخاب می‌شوند علاوه بر اینکه باید بینش سیاسی داشته باشند، مدیریت بحران را نیز باید از بر باشند و لذا حوادث جاری لزوم دقت در  انتخاب، استانداران، فرمانداران و مدیران پایین دستی را به خوبی نمایان کرده است.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه هم باید با مدیران کم کار و متخلف برخورد کند و جلوی حوادث مشابه را که منجر به آسیب رساندن به جان و مال مردم می‌شود بگیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.