به گزارش شهرآرانیوز، با وجود این ابزار، تولیدکنندگان محتوا میتوانند تا حداکثر 60 ثانیه یکی از ویدیوهای خود را انتخاب کنند و سپس کلیپ موردنظر خود را از برنامه یوتیوب در iOS یا اندروید به ویرایشگر Shorts بیاورند. سپس میتوان موارد دیگری از جمله متن، فیلترهای مختلف و همچنین محتوا موجود در گالری یا گرفته شده توسط دوربین را به آن اضافه کرد و ویدیو کوتاه جدید خود را آپلود کرد.
گوگل در پست وبلاگ خود برای معرفی ابزار جدید یوتیوب میگوید که در ویدیو کوتاه نهایی، به ویدیو اصلی لینک داده میشود تا با این وجود، این ابزار به یک ابزار تبلیغاتی ایدهآل برای سازندگان محتوا تبدیل شود. بنابراین، در صورتی که کاربران از یک ویدیو Shorts ایجاد شده با این ابزار لذت ببرند، لازم نیست برای مشاهده ویدیو اصلی آن به کانال سازنده بروند و به دنبال ویدیو کامل باشند.
برخلاف ابزارهای دیگر یوتیوب مانند Cut که به کاربران اجازه میدهد تا از پنج ثانیه یک ویدیوی طولانیتر دیگر برای ساخت ویدیو کوتاه استفاده کنند، ابزار Edit to Shorts را نمیتوان روی ویدیوهای آپلود شده توسط دیگران استفاده کرد. در واقع، این ابزار فقط برای ویدیوهایی فعال است که توسط شما آپلود شده باشند.
در پست یوتیوب آمده است که ابزار Edit into a Short به کاربران این امکان را میدهد که «جان تازهای به محتوا کلاسیک خود ارائه کنند» و هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حالی که این ابزار و قابلیتهای آن بهطور کامل جایگزین نرمافزارهای سنتی ویرایش ویدیو برای ایجاد Shorts نخواهد شد، اما این موضوع که یوتیوب پلتفرم سریع و آسانی را در دسترس سازندگان قرار داده، قابلتوجه است.
یوتیوب از زمان راهاندازی قابلیت Shorts در سال 2020 تمرکز زیادی روی بهبود آن داشته است. البته این موضوع چندان جای تعجبی ندارد، زیرا پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل اخیرا اعلام کرده بود که بیش از 1.5 میلیارد کاربر در ماه ویدیوهای کوتاه را تماشا میکنند.