صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درخصوص اصلاح ساختار و ارتقای کارگروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت را امضا و ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیات وزیران در جلسات ۹ مرداد و ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، به پیشنهاد استانداری خراسان‌رضوی و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با اصلاح ساختار و ارتقای کارگروه ملی زیارت به «شورای ملی زیارت» موافقت کرد.

توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت‌ها در امور زائران در مقیاس ملی و بین المللی، از جمله دلایل موافقت دولت با تشکیل «شورای ملی زیارت» است.

بر این اساس، «شورای ملی زیارت» به ریاست رئیس جمهور و در غیاب ایشان، معاون اول رئیس جمهور و با عضویت وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور خارجه، اطلاعات و آموزش و پرورش و رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس و تولیت آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه (س)، حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) و حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تشکیل می‌شود.

همچنین با تصویب دولت، استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر شورای مذکور تعیین و محل استقرار دبیرخانه در این استان خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.