صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جزئیات بازداشت نوه برادر صدام در لبنان

  • کد خبر: ۱۲۱۹۹۷
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مدیرکل امنیت عمومی لبنان از بازداشت نوه برادر ناتنی صدام خبر داد که به جنایت بزرگ «اسپایکر» در عراق متهم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های لبنانی از بازداشت نوه برادر صدام به‌دست پلیس اینترپل در بیروت خبر دادند.

سرتیپ «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان از بازداشت «عبدالله یاسر السبعاوی» نوه برادر ناتنی صدام یعنی «سبعاوی ابراهیم تکریتی» بر اساس دستور اینترپل به اتهام جنایت بزرگ «اسپایکر» خبر داد.

به گزارش النشره، سرتیپ عباس ابراهیم در خصوص دستگیری عبدالله یاسر سبعاوی، متهم به مشارکت در جنایت اسپایکر اعلام کرد که اداره امنیت عمومی لبنان این فرد را بر اساس حکم بازداشت صادر شده از سوی اینترپل به دلیل دست داشتن در یک عملیات جنایتکارانه که منجر به کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه شد، بازداشت کرد.

سرتیپ عباس ابراهیم در گفتگو با شبکه خبری «العراقیه» تاکید کرد که سازمان امنیت عمومی لبنان در چارچوب قوانین بین‌الملل، قوه قضائیه و تفاهم‌نامه‌های مبادله و استرداد افراد تحت تعقیب بین کشور‌ها از جمله کشوری دوست مانند عراق، عمل می‌کند و ما به نوبه خود اجازه نمی‌دهیم که متهمان تحت مداخله دیگران از مجازات و اعمال قانون فرار کنند. این وظیفه لبنان در قبال ملت عراق است.

به گزارش شهرآرانیوز، روز ۲۳ خرداد سال ۹۳ مصادف با ۱۵ ژوئن سال ۲۰۱۴ جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است. گروه تروریستی داعش شروع به انتشار تصاویری از کشتار هزاران دانشجوی دانشکده نیروی هوایی در یک پایگاه آموزشی در شمال بغداد به نام «اسپایکر» کرد و به‌دنبال آن رسانه‌ها خبر از یک قتل عام وحشتناک و باورنکردنی توسط تکفیری‌های داعش در این پایگاه دادند: کشتار ۲۲۰۰ نوجوان دانشجو!

این جنایت هولناک ۳ روز بعد از سقوط موصل و سیطره گروه تروریستی داعش بر این شهر اتفاق افتاد، در آن روز بیش از ۴ هزار دانشجو در پایگاه اسپایکر در حال آموزش بودند که بدون هیچ سلاحی به شکل ناگهانی خود را در محاصره عناصری با پرچم‌های سیاه دیدند.

سازمان ملل متحد قربانیان این حادثه را بیش از ۱۹۰۰ نفر اعلام کرده و آن را جنایت جنگی دانسته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.