صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات اخیر عراق و تاکید بر دوری از خشونت و در پیش گرفتن گفتگوی همه طرف‌ها، گفت: انتظار داریم هر‌چه سریع‌تر و با شکل‌گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور بازگردد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل عموئی درخصوص تحولات اخیر کشور عراق گفت: تحولاتی که در عراق می‌گذرد، برای ما به دو جهت مهم و حساس است، نخست به لحاظ مکان که عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و ما این کشور را به عنوان کشور همسایه و هم کیش خود می‌دانیم و امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد، لذا از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته‌های ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: موضوع دوم ایام خاص اربعین است، بسیاری از زائران ایرانی و شیفتگان اهل بیت (ع) از کشور‌های شرقی عراق، از مسیر ایران به عتبات سفر می‌کنند، لذا در این بازه ناامن‌شدن این کشور و بسته شدن مرز‌ها نگرانی ویژه‌ای ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم هر‌چه سریع‌تر و با شکل‌گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور بازگردد، امنیت درعراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند.

عموئی گفت: ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد، اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد، بلکه ما تاکید داریم همه گروه‌های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفتگو را در پیش گیرند و این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.