صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم ملی والیبال زنان ایران با شکست استرالیا در آخرین مسابقه خود به جایگاه هفتمی رقابت‌های کنفدراسیون والیبال زنان دست یافت.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمود افشاردوست عضو کمیته کنترل مسابقات جام کنفدراسیون زنان آسیا که در دیدار نهایی این رقابت‌ها نیز به عنوان ناظر، نقش آفرینی می‌کند، سطح فنی این مسابقات را قابل قبول دانست و گفت: به لحاظ کلی و با توجه به سطح تیم‌های شرکت کننده، این مسابقات در سطح خوبی برگزار شد.
او در ادامه گفت: رقابت‌های جام کنفدراسیون زنان آسیا با حضور ۹ تیم در فیلیپین آغاز شد و چین و ژاپن در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که من هم ناظر این بازی هستم.
وی تصریح کرد: قزاقستان هم قرار بود در این مسابقات شرکت کند که چند روز مانده به مسابقات انصراف داد و مرحله مقدماتی مسابقات با ۹ تیم در دو گروه پنج و چهار تیمی پیگیری شد.
کارشناس خبره هیات رئیسه فدراسیون والیبال درباره سطح فنی این مسابقات گفت: برای بررسی سطح مسابقات بایستی به ترکیب تیم‌ها دقت کنیم. طبیعی است که قهرمانی آسیا مهمترین مسابقات قاره آسیا است که تیم‌ها با ترکیب اصلی در آن شرکت می‌کنند و در جام کنفدراسیون آسیا، معمولا کشور‌ها با تیم‌های دوم و یا رده سنی جوانان خود برای کسب تجربه حاضر می‌شوند.
مدرس فدراسیون جهانی والیبال تصریح کرد: به لحاظ کلی و با توجه به سطح تیم‌های شرکت کننده، این مسابقات در سطح خوب و قابل قبولی برگزار شد. چین با تیم جوانان، ژاپن با تیم دوم خود و ویتنام با تیم اصلی در این مسابقات شرکت کرد و همگی والیبال خوبی به نمایش گذاشتند. تیم چین‌تایپه میانگین سنی ۲۴ سال داشت، اما والیبال خوبی ارائه کرد. به همین دلیل می‌گویم که به لحاظ کلی و با توجه به حضور این تیم‌ها، سطح مسابقات سطح بدی نبود و در حد قابل قبول است.
دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال تاکید کرد: نگاه اغلب تیم‌ها به جام کنفدراسیون آسیا، نگاهی توسعه‌ای و فرصت دادن به تیم‌های دوم و جوانان برای کسب تجربه در میادین مهم و بین اللملی است. مثلا تایلند با تیمی به مانیل آمده بود که چند نفر در لیگ ملت‌ها بازی کرده بودند و چند نفر هم جوان برای کسب تجربه همراه آن‌ها بود. میانگین سنی این تیم بالا بود و نشان می‌داد که علاوه بر بازیکنان با تجربه، فدراسیون تایلند به جوانان نیز بها داده است تا در این مسابقات کسب تجربه کنند.
وی ادامه داد: در مجموع سطح مسابقات سطح خوبی بود. شرایط میزبانی هم در کشور فیلیپین خوب بود و فدراسیون و وزارت ورزش این کشور تلاش خود را برای میزبانی شایسته انجام داده بودند. مشکل خاصی در میزبانی نبود و در گزارش فنی‌ای که برای کنفدراسیون آسیا ارسال می‌کنم نیز میزبانی را قابل قبول ارزیابی خواهم کرد.
افشاردوست در ارزیابی عملکرد تیم ملی والیبال زنان ایران در این رقابت‌ها گفت: به طور کلی تیم ایران اگر باهوش‌تر عمل می‌کرد و در برخی از بازی‌ها از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده می‌کرد، شانس حضور در چهار تیم برتر و حتی کسب مدال را داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.