صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فصل تازه ای برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش

  • کد خبر: ۱۲۵۳۱
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
وزیر آموزش و پرورش از حوزه های عملیه خواست تا برای تحقق سند تحول بنیادین آموزشی در ساحات تربیتی همراه نظام تعلیم و تربیت کشور باشند.

علیرضا ظهیری| وزیر آموزش و پرورش در آخرین روز پائیز 98 با حضور در مشهد جلسات مختلفی را برگزار کرد که علاوه بر تشریح سیاست های بزرگترین وزارت خانه برای مدیران آموزشی کشور و استان، به بررسی نقش و جایگاه حوزه های علمیه در حوزه آموزشی و همراهی با آموزش و پرورش بپردازد و دست یاری خود را به سوی مراکز حوزوی دراز کرد تا آنها نیز در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش خود را ایفا کند.
محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در سیزدهمین نشست آموزشی، ترویجی ستاد همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه از حوزه علمیه تقاضا دارم که در پیشبرد وظایفی که به آموزش و پرورش سپرده شده است ما را یاری کند، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این نهاد آموزشی، تربیت نسلی مومن است تا بتواند مسئولیت خود را در این زمانه ایفا و از ارزش های خودش دفاع کند و همچنین بتواند به کشور یاری برساند.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، نظام آموزش و پرورش باید به نظام تربیتی تغییر یابد، ادامه داد: انبیاء الهی آمدند تا دیدنی را نشان دهند، شنیدنی ها را بیان کنند و ادراک آدمی را سازمان دهند و معلمان مامور انجام این وظیفه خطیر هستند.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین در نقطه آغاز است، ادامه داد: در حالی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آرمان های بزرگی در نظر گرفته شده که واقعیت ها مد نظر قرار نگرفته است از همین رو نیازمند روش هایی هستیم که این قابلیت ممتاز آورده شده در سند را با رویکردی اخلاقی، اولویت دهد و نیازها و تقاضاها را با هم منطبق کند.
توجه به گفتمان انقلاب اسلامی برای عبور از هجمه های تمدن غربی
در ادامه این جلسه مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس ستاد هماهنگی حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت گفت: همه باید تمام تلاش خود را برای پیشبرد این سند داشته باشند.
آیت ا... علیرضا اعرافی قرائت اسلام، رویکرد جامع و متوازن به تربیت، شناخت جامعه علمی تعلیم و تربیت، اندیشه تمدنی و بین الملل اسلامی، هویت ایرانی، اسلامی، وجود روح انقلابی، تربیت درون زا، عدالت آموزشی، آماده سازی دانش آموزان برای عبور از مرزهای دانش و توجه به علوم انسانی را بخشی از روح حاکم بر سند تحول بنیادین دانست.
وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور باید بتواند پاردوکس های متفاوت در جامعه را پاسخگو باشد، ادامه داد: تعلیم و تربیت وقتی موفق است که بتواند مقاومت هایی پیش روی خود را بشکند. وقتی که در برابر نسلی قرار می گریم که هجمه های سنگینی روی آن است باید اندیشه هایی برای پاسخگویی به مسائل آنها طراحی شود.
آیت ا... اعرافی تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی می تواند در برابر تمدن نوین غربی و هجمه هایی که از این طریق بر نسل نوجوان و دانش آموز ما وارد می شود، مقاومت و از این هجمه ها عبور کند.
وی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: برای تحقق برنامه های مطرح شده در این سند باید کمیته های استانی شکل گیرد و به صورت استانی مسائل مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین مبلغان حاضر در مدارس باید به روزرسانی شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.