صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بازگشت زائران در همه مرز‌ها به آرامی در جریان است، درباره قرنطینه زائران در مرز‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر میعادفر در ارتباط زنده با رادیو اربعین با اشاره به کاهش گرمای هوا و جریان روان و آرام در مرز‌ها گفت: به افرادی که با خودرو‌های شخصی سفر کرده‌اند توصیه جدی می‌کنم که استراحت و سپس حرکت کنند یا در مسیر حتما استراحت داشته باشند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین  افزود: این افراد ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر راهپیمایی داشتند و شاید خواب و تغذیه آن‌ها نسبت به خانه خود مقداری تغییر کرده باشد و خستگی و خواب‌آلودگی بر آن‌ها غالب شود از این رو باید در راه استراحت کنند.

وی درباره اینکه آیا زائران در مرز‌های ورودی به کشور قرنطینه می‌شوند گفت: همکاران بهداشتی در آنجا مستقر هستند و علائم کرونا را رصد می‌کنند و اگر لازم باشد از موارد مشکوک به سرعت آزمایش گرفته می‌شود.

میعادفر ادامه داد: در صورت مثبت بودن آزمایش مشخصات بیمار به مرکز بهداشت و درمان محل سکونتشان برای ادامه کنترل‌های بعدی اطلاع داده می‌شود و پیگیری نیز خواهد شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین گفت: قرنطینه خیلی مطرح نیست مگر اینکه جواب آزمایش مثبت باشد که بیمار حداقل یک هفته باید در خانه باشد، اما به طور کلی همچنان کرونا وجود دارد و باید محافظت لازم را انجام بدهیم و در جا‌هایی که تجمع است باید از ماسک استفاده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.