صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول حوادث آسانسورهای غیراستاندارد کیست؟

  • کد خبر: ۱۲۹۶۰۱
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی گفت: مالک یا مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور غیراستاندارد مسوول حوادث احتمالی ناشی از نقص فنی آسانسور هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حامد محمدی افزود: نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی مشمول استاندارد اجباری است و مالکان در این خصوص مسوول هستند.

وی گفت: انجام استاندارد و نظارت بر اخذ گواهینامه استاندارد به وسیله شرکت‌های بازرسی همکار با این اداره کل در استان صورت می‌گیرد و اگر حادثه‌ای در آسانسور‌های دارای گواهینامه استاندارد نیز روی دهد مسوولیت حادثه براساس سهم مالک و شرکت بازرسی تعیین می‌شود.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان رضوی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اعتبار گواهینامه استاندارد آسانسورها، شماره استاندارد نصب شده در درون کابین آسانسور را به شماره ۱۰۰۰۹۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از صحت و مدت اعتبار گواهینامه اطمینان حاصل نمایند.

محمدی به فعالیت ۱۵ شرکت بازرسی همکار در حوزه آسانسور در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۸۶۹ گواهینامه استاندارد برای استفاده از آسانسور در استان صادر شده است که ۲ هزار و ۷۵۲ مورد، گواهینامه استاندارد اولیه بوده و بقیه مربوط به تمدید ادواری گواهینامه‌ها بوده است.

 

منبع: ایرنا