صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

موج جدید کرونا در کشور‌های اروپایی آغاز شد

  • کد خبر: ۱۲۹۶۹۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
سازمان جهانی بهداشت و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا شروع موج دیگری از کرونا در کشور‌های اروپایی را تایید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا (ECDC) تایید کردند موج جدید دیگری از همه‌گیری کرونا در اروپا آغاز شده و موارد ابتلا در سراسر این منطقه شروع به افزایش کرده است.

براساس گزارش رویترز این دو سازمان در بیانیه‌ای مشترک گفتند: اگرچه ما در جایی که یک سال پیش بودیم نیستیم، اما واضح است که همه‌گیری کرونا هنوز تمام نشده است. متاسفانه شاهد افزایش دوباره شاخص‌ها در اروپا هستیم که نشان می‌دهد موج دیگری از عفونت‌ها آغاز شده است.

این دو سازمان با اشاره به اینکه هنوز میلیون‌ها نفر در سراسر اروپا علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند، تاکید کردند: گروه‌های آسیب‌پذیر مانند افراد ۶۰ سال به بالا، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای باید علیه آنفلوآنزا و کرونا واکسینه شوند.

پیش از این استلا کِریاکیدس، کمیسر بهداشت و امنیت غذایی اتحادیه اروپا به کشور‌های این اتحادیه هشدار داد همه گیری کرونا هنوز تمام نشده است و جایی برای سهل انگاری وجود ندارد و آن‌ها باید خود را برای موج جدید همه‌گیری کرونا در پاییز و زمستان آماده کنند.

در همین راستا نشریه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی اعلام کرد با ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با مشکلاتی از جمله غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.