صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بررسی بازار خودرو‌های پرتیراژ نشان می‌دهد که در مهرماه، قیمت پرتیراژ‌های خودروسازان ۲ تا ۲۲ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این در حالی است که قیمت تیبا یک میلیون تومان و شاهین (تولید ۱۴۰۰) و هایما S ۷ توروبوپلاس در محصولات ایران‌خودرو هر یک پنج میلیون تومان ریزش داشته‌اند.

داده‌های این گزارش حاکی از این است که در کل، فعالان بازار خودرو، در خرید خودرو‌های ایران خودرو، سود بیشتری برده اند. به طوری که رشد قیمت محصولات این خودروسازی به ۵.۹ درصد برای پژو پارس ال ایکس و پژو ۲۰۶ نوع ۵ (۱۳۹۹) هم رسیده است. پس از این دو خودرو، خودرو‌های رانا پلاس و سمند ال ایکس نیز به ترتیب بازده قیمت ۴.۹ و ۴.۳ درصد داشته اند.

از سوی دیگر، بازار خودرو‌های سایپا ماه نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشته اند. بررسی رشد قیمت خودرو‌های منتخب این خودروسازی نشان می‌دهد که به جز کوییک دنده‌ای با بازده ۴ درصد، بقیه خودرو‌های این خودروسازی با رشد اندک تا ۱.۵ درصد برای ساینا یا حتی افت تا ۱.۴ درصد برای شاهین ۱۴۰۰ داشته اند.

در مجموع، با توجه به وضعیت نسبتاً آرام بازار ارز در مهرماه (به رغم نوسان مقطعی)، به نظر می‌رسد رشد قیمت‌ها در بازار خودرو، عمدتاً ناشی از تورم عمومی و نیز تغییرات عرضه خودروسازان به بازار بوده است. هر چند گزارش تسنیم نیز به نقل از فعالان بازار خودرو حاکی است که مشتری چندانی این روز‌ها در بازار خودرو وجود ندارد.

منبع: ایران جیب

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.