صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان محافظت از محیط زیست گفت: دو قلاده یوزپلنگ ماده در منطقه حفاظت شده توران ۸ توله دارند که امیدواریم بیشتر توله‌ها ماده باشند تا در فرآیند تکثیر به صورت طبیعی انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه رئیس سازمان محافظت از محیط زیست، در خصوص آخرین وضعیت جسمی «پیروز» توله یوزپلنگ ایرانی گفت: پیروز در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار داشته و هم اکنون در محدوده پارک پردیسان در فضای فنس کشیده شده در حال زندگی بوده و از لحاظ فیزیولوژیک در وضعیت خیلی مناسبی قرار دارد.

معاون رئیس جمهور  ادامه داد: با توجه به اینکه "پیروز" دست پرورده انسان بوده توقع پرورش در محیط باز از این حیوان را نداریم. اما امیدوارم با توجه به احاطه کامل تیم کارشناسان حیات وحش و مجموعه دامپزشکان، پرورش "پیروز" به سمت و سویی برود که یک شکارچی مناسب شود.

رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با زمان آزادسازی "پیروز" در طبیعت خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه این حیوان دست‌آموز انسان است نباید خیلی انتظار حضورش را در طبیعت داشته باشیم و نهایتاً در منطقه حفاظت شده توران قرار خواهیم داد. منطقه حفاظت شده توران یک مرکز آزمایشگاهی برای تکثیر در اسارت بوده که امسال دو قلاده یوزپلنگ در این منطقه ۸ توله دارند و امیدواریم بیشتر توله‌ها ماده باشند تا فرآیند تکثیر به صورت طبیعی انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.