صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست سراسری زیست بوم اشتغال که در مشهد برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، ‌گفت: ماموریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی احداث یک میلیون واحد مسکونی در سال و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب و افزایش بهره‌وری است.

مرتضوی بیان کرد: راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط که کمک به احیای بنگاه‌های بزرگی که به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند، کنند. کاهش اتکا بر صنعت تک محصولی مانند نفت، افزایش تولید در بخش کشاورزی صنعت و معدن و توجه ویژه به اقتصاد دریا محور در دستور کار دولت سیزدهم است.

وی افزود: حسب گزارشات هفت ماهه نخست سال در شورای عالی اشتغال ارائه شده حدود ۶۷۰ هزار شغل ایجاد شده است. اما گزارشات اولیه حاکی از آن است که تعداد بیمه شدگان افزایش بیشتری داشته است.

مرتضوی تاکید کرد: بخشی از تبصره ۱۶ در جهت اشتغال خرد در بهزیستی و کمیته امداد جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

وزیر کار ادامه داد: در حوزه مسکن بستر لازم فراهم شده است. تعداد قابل توجهی زمین برای تعهدات دولت پیش بینی شده است و بانک‌های عامل شروع به پرداخت تسهیلات کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.