صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی و هنری وزارتخانه ورزش و جوانان اهم برنامه‌های این وزارتخانه برای هواداران فوتبال ایران در جام جهانی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مورد اهم برنامه‌های این وزارتخانه برای هواداران فوتبال ایران در جام جهانی، گفت: معاون فرهنگی و هنری وزارتخانه در بخش پیوست فرهنگی، در جریان جزئیات برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته برای برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر هستند.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه تاکید کرد: برای رفاه حال افرادی که علاقمند هستند، برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کنند اقداماتی همچون دریافت بلیط به قیمت مناسب تا فضای فرهنگی استادیوم و پوشیدن لباس مناسب ایرانی و توزیع پرچم و… در جهت برگزاری هرچه بهتر مسابقات پیش بینی شده است.

سینا کلهر معاون فرهنگی و هنری وزارتخانه ورزش و جوانان در مورد جزئیات برنامه‌های وزارتخانه برای برگزاری هر چه بهتر بازی‌های جام جهانی در راستای بهبود وضعیت مردم گفت: فوتبال همیشه یکی از موارد انتخابی مردم است که باعث شادابی و نشاط‌ می‌شود. پیش از وقوع اتفاقات اخیر برنامه ریزی جامعی برای برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر صورت گرفته بود. از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ جلسات متعددی برای اجرای این برنامه‌ها در سه بخش داخل کشور، مناطق آزاد و کشور قطر پیش بینی شد.

کلهر ادامه داد: در برنامه ریزی بخش داخلی به صورت ویژه ۳ برنامه محوری را پیگیری می‌کنیم، نخست اینکه بتوانیم در اماکن عمومی از سینما‌ها تا میادین اصلی شهر بازی‌های جام جهانی فوتبال را پخش کنیم، تا مردم به صورت جمعی مسابقات را تماشا کنند، امیدواریم که نتایج مسابقات رضایت بخش باشد تا شادی جمعی هم داشته باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی سه نهاد اصلی کشور برای برگزاری بازی‌های جام جهانی فوتبال در قطر، تصریح کرد: طی ۴ جلسه‌ای که با مدیران کل ورزش و جوانان، مدیران کل ارشاد و شهرداری‌های همه استان‌های کشور داشتیم، همکاری‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم این مسابقات را برای مردم پخش کنیم. اگر بازی ملی پوشان در جام جهانی با پیروزی همراه بود بعد از مسابقات جشنی با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.  

معاون فرهنگی و هنری وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به مراسم بدرقه ملی پوشان در برج میلاد یادآور شد: مراسم بدرقه ملی پوشان در برج میلاد و فرودگاه برگزار خواهد شد، در تلاش هستیم دیدار مردمی با فوتبالیست‌ها را فراهم کنیم، بخش سوم برنامه‌های وزارتخانه در مورد اقلام هواداری از جمله تی‌شرت، پرچم و ... است؛ از هفته جاری شاهد تغییر تابلو‌های شهری و برنامه‌های صدا و سیما خواهیم بود که رنگ و بویی از جام جهانی به خود می‌گیرند.

کلهر با اشاره به حضور ۲۵ هزار هوادار تماشاچی ایرانی در بازی‌های جام جهانی، تصریح کرد: طبق آمار فروش بلیط حضور هوادارن جام جهانی قطر، حدودا ۲۵ الی ۲۶ هزار خواهد بود، این تعداد تنها مربوط به فروش بلیط به واسطه فدراسیون نیست، فدراسیون فقط ۲۱ هزار بلیط فروخته است، بخشی از فروش بلیط‌ها به واسطه شرکت‌های گردشگری است که در مجموع در حدود ۲۵ هزار نفر ایرانی برای دیدن مسابقات به کشور قطر مسافرت می‌کنند؛ امکاناتی در نظر گرفته شده تا بتوانند برای دیدن مسابقات بروند، برآورد ما برای رفت و برگشت کل بازی‌ها حدود ۳۰ میلیون تومان و برای سفر ۱ روزه در حدود ۱۱ الی ۱۲ میلیون تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: در کشور قطر نیز مجموعه مفصلی از تدارکات شامل توزیع اقلام فرهنگی تا گروه‌های موسیقی، سکوی فرهنگی که در سواحل تور کیش قطر مهیا شده است، همکاران وزارتخانه گردشگری، برای داشتن فضای شاد در داخل و خارج زمین و سکو‌های فرهنگی برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته اند، هدف این طرح‌ها ایجاد نشاط در بین مردم است، ما مفهوم حال خوب و ایجاد نشاط و شادابی را محور کار خود قرار دادیم.

معاون فرهنگی و هنری وزارت ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت روحیه ملی پوشان گفت: به دلیل تغییراتی در کادر فنی و نتایج دو مسابقه تدارکاتی با تیم‌های مهمی که رخ داد، روحیه ملی پوشان تغییر کرد، قبل از بازی الجزایر تیم واقعا فروپاشیده بود، اما در حال‌حاضر بازیکنان، کادر فنی و مجموعه تیم ملی منظم و امیدوار هستند و برنامه‌ها به صورت دقیق در حال اجراست؛ طی ۳ماه اخیر با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته، مسائل فنی و داخلی تیم برطرف شده و حاشیه جدی وجود ندارد، بخشی از مطالبات بازیکنان نیز پرداخت شده و باقیمانده آن نیز قبل از جام جهانی پرداخت می‌شود؛ تا تیم با آمادگی کامل حضور داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.