صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری یکی از مسائل مهم این روزها بود که از چندی پیش با مطالبه جدی از سوی بازنشستگان و تلاش دولت برای حل این مساله همراه شد. مطالبه ای که به افزایش حقوقی حدود یک میلیون تومان ختم شد!

به گزارش شهرآرانیوز، چهاردهم آبان ماه بود که بالاخره سخنگوی شورای نگهبان، تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان را اعلام کرد.

اعلام شد که مهرماه سال جاری زمان اعمال این افزایش‌ها خواهد بود، اما این افزایش‌ها به چه نحوی خواهد بود؟

بر اساس مصوبه مذکور حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. علاوه بر این مبلغ نیز پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

اما برای برخی این سوال مطرح می‌شود که تکلیف کسانی که از این پس بازنشست می‌شوند چیست؟

رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری، استخدامی در این باره گفته است: از این پس هر فردی که بازنشسته شود مشمول این ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد و در سال‌های آینده نیز بر اساس میانگین دو ساله برای او محاسبه خواهد شد.

این مصوبه و میزان افزایش حقوق اگر چه اقدام ارزشمندی در راستای تسهیل دغدغه‌ها و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران است، اما در شرایطی که هزینه متوسط یک خانوار شهری در سال گذشته نه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است و قطعا در سال جدید با افزایش قیمت‌های بیشتری مواجه بوده ایم تا چه اندازه می‌تواند نه تامین کننده رفاه نسبی، بلکه پاسخگوی نیاز‌های ضروری معیشتی و درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران باشد؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.