صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ثبت ۱۰ هزار تخلف اضافه بار در جاده‌های خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۳۶۵
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
رییس اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماه امسال با نصب و تجهیز چهار سامانه توزین در حال حرکت (WIM) بالغ بر ۱۰ هزار تخلف اضافه بار ناوگان جاده‌ای در این استان ثبت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عادله علیپور افزود: ثبت این تخلفات با صرف نظرکردن از چهار تن اضافه بار انجام شده است، یعنی اگر اضافه بار مجاز برای یک خودرو سنگین مطابق با ظرفیت آن ۱۹/۵ تن است، سامانه‌های توزین متحرک تا سقف حدود ۲۳ تن بار را برای آن خودرو مجاز تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: حمل بار اضافه و بیش از ظرفیت هر خودرو به بستر و ابنیه فنی راه آسیب رسانده و موجب کاهش طول عمر و افزایش هزینه‌های نگهداری جاده می‌گردد از طرفی حمل بار بیش از ظرفیت خودرو موجب ضعیف عمل کردن سیستم ترمز شده و ایمنی تردد در جاده‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

علیپور گفت: سامانه‌های ثبت اضافه بار در کنار پایگاه‌های پلیس راه استان نصب شده و با ثبت تخلف اضافه بار و تهیه تصویر وسیله‌نقلیه، اطلاعات مربوطه برای اعمال قانون به پایگاه پلیس راه ارسال می‌شود.

وی افزود: با این‌حال تاکنون اطلاعات ۱۰ هزار تخلف ثبت شده در این ارتباط از سوی پلیس راه پیگیری و اعمال قانون نشده است.
رییس اداره روابط عمومی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: برای راه‌اندازی چهار سامانه مکانیزه یاد شده ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و به زودی ۲ سامانه توزین متحرک نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.
۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند.

سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای استان جابه‌جا می‌شود.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.