صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش: همه ظرفیت‌های کشور باید در کلاس درس متمرکز شود

  • کد خبر: ۱۳۵۱۹۲
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
وزیر آموزش و پروش گفت: حوادث اخیر و ناآرامی‌ها نشان داد همه ظرفیت‌های کشور باید در کلاس درس متمرکز و در آنجا پیاده شود و فعالیت‌های خارج از مدرسه و کلاس درس کافی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری روز پنجشنبه در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد افزود: باید لایه باور دانش آموزان تغییر کند و حوزه علمیه باید در این خصوص به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که ارتباط قانونی با خانواده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان دارد، اما از این ظرفیت هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

وزیر آموزش و پروش گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ریزش‌ها و رویش‌هایی داشته ایم که رویش‌ها مبتنی بر فطرت و با هدف الهی بوده است، اما امروز استکبار از غریزه برای ریزش نیرو‌ها استفاده و مردم را تحریک می‌کند.

نوری افزود: سند ۲۰۳۰ راهکاری از سوی استکبار برای در اختیار گرفتن نظام آموزش و پروش بود، اما در کنار آن، رویش‌ها و افراد متدینی وجود داشتند که به پرچمداری مقام معظم رهبری از این انحراف جلوگیری کردند.

وی ادامه داد:همچنین دوره پیش از دبستان به عنوان مهمترین دوره در آموزش و پرورش در این نظام فراموش شده و این دوره به بهزیستی واگذار شده بود و همه تمرکز روی دانشگاه بود و آموزش و پرورش به قدری ضعیف شد که دیگر مربی پرورشی نداشتیم.

وزیر آموزش و پروش گفت:در مقابل ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی، فقط سه هزار دانشجو در حوزه فرهنگیان جذب شدند و راه باز شد تا افراد، بی حساب و کتاب وارد آموزش و پرورش شوند.

نوری افزود: اگر همه نهاد‌های فرهنگی و علمی با آموزش و پرورش همکاری کنند به نتایج خیلی خوبی می‌رسیم همان گونه که ستاد نانو با آموزش و پرورش همکاری کرد و هم اینک در نانو رتبه چهارم جهان را به دست آورده ایم.

وی اضافه کرد: تامین نیروی انسانی متخصص، بازنگری محتوای کتاب‌های درسی، رتبه بندی معلمان و رتبه بندی مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است.

او تاکید کرد: باید از کار‌های نمایشی به سمت کار‌های مبنایی تغییر رویکرد داد، در آموزش و پرورش کار نشده و این حوزه نیاز جدی به کار و توجه دارد چرا که بستر همه حوزه‌ها آموزش و پرورش است و باید دانش آموزان و معلمان را توانمند کرد.

لزوم ورود جدی حوزه علمیه به آموزش و پرورش

قایم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها نیز در این نشست گفت: برای کارآمدی این گونه نشست ها، نظرات باید تبدیل به مصوبه و در آموزش و پرورش اجرایی شود.

حجت الاسلام حمید ملکی افزود: حوزه باید با جدیت به آموزش و پرورش ورود کند و براساس تفاهمنامه برای کارآمد شدن سیستم آموزشی و تربیتی کشور تلاش شود.

وی ادامه داد: تقویت متون و منابع انسانی آموزش و پرورش مورد قبول حوزه علمیه است، اما تفاهمنامه‌های بین این ۲ نهاد از جمله طرح امین نیز باید مورد تاکید باشد.

طرح امین، طرحی است که هرساله توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه و جامعه الزهرا (س) به منظور استخدام طلاب با محوریت طرح مدارس امین صورت می‌گیرد.

چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش روز ۲۵ آبان به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد آغاز به کار کرد و امروز ۲۶ آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.