صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایجاد ۱۳ باشگاه اجتماعی توسط مدیریت شهری برای تمامی شهروندان

  • کد خبر: ۱۳۶۰۶۹
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
مسئولیت اجتماعی به عنوان عامل راهبردی برای سازمان است شهرداری نیز به عنوان یکی از سازمان‌های مهم بخش عمومی و به عنوان سازمان اداره کننده شهر، که مسئولیت مدیریت شهری را برعهده دارد باید در پایبندی به مسئولیت اجتماعی پیشرو باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، بسیاری از شهرداری‌ها در سطح جهان با انجام فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی سعی کردند اهدف پایداری را در جامعه خود رعایت کنند که این اهداف شامل به حداقل رساندن فقر، بهبود وضعیت رفاه و سلامت در جامعه و ... است.

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و رفع نیاز شهروندان اقدام به راه‌اندازی باشگاه‌های اجتماعی برای تمام اقشار جامعه در بیشتر موضوعات کرده است.

باشگاه خانم برای کودکان ۲ تا ۵ساله

باشگاه «خاتم» با موضوع ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حال فعالیت و ارائه دهنده خدمت به خانواده‌های دارای کودک ٢ تا ۵ سال است، هدف این باشگاه توسعه مهارت‌های تربیتی والدین برای استفاده از ابزار بازی و قصه در تربیت فرزند است.

جام کودکان را آماده ورود به جامعه می‌کند

موضوع جامعه‌پذیری به خانواده‌های دارای کودک ۶ تا ٩ سال موضوعی است که باشگاه «جام» برای تحقق به آن ایجاد شده است و هدف آن آشنایی کودکان با عناصر موجود در شهر در کنار والدینشان است.

باشگاه «ملکه» با موضوع حجاب برای خانواده‌های دارای کودکان ٩ تا ١٢ سال در بوستان حجاب راه‌اندازی شده است.

تربیت قاری قرآن در باشگاه سراج

همچنین باشگاه «سراج» با موضوع قرآن و معارف اهل بیت و با هدف تربیت نسل قاری قرآن در افق ١۴٠۴ و ایجاد شور و نشاط قرآنی و ترویج مفاهیم مهدوی برای کودکان به خانواده‌های که دارای کودکان ٩ تا ١٢ سال پسر است، خدمات ارائه می‌دهد.

توسعه مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در باشگاه مانا

در راستای جامعه پذیری نوجوان نیز باشگاه «مانا» به خانواده‌های دارای نوجوان ١٢ تا ١۵ سال پسر خدمات می‌دهد که هدف این باشگاه توسعه مهارت‌های اجتماعی نوجوانان است.

نوجوانان در باشگاه "دا" توانمند می‌شوند

باشگاه «دا» قصد دارد به خانواده‌های دارای نوجوانان ١۵ تا ١٨ سال در جهت توسعه سواد رسانه این نوجوان گام‌هایی بردارد، هدف دا، استفاده از ابزار‌های رسانه به منظور توانمندسازی نوجوانان در حل مسائلی پیرامون است.

باشگاه «تمام» مهارت‌های پیش از ازدواج را به خانواده‌های دارای جوان ١٨ تا ٢۵ سال دختر و پسر آموزش می‌دهد و قصد دارد مهارت‌های قبل از ازدواج را در بین جوانان افزایش دهد.

«شپا» باشگاه دیگری است که به بانوان خانه‌دار تفکیک و کاهش زباله را آموزش می‌دهد و هدف آن پاکیزگی شهر و حفظ محیط زیست است.

باشگاه «باهم» با موضوع تحکیم خانواده و جوانی جمعیت که مخاطبان آن همسرانی هستند که تازه ازدواج کرده اند با هدف اصلاح باور‌های ارتباطی زوجین و باشگاه «نور چشم» با موضوع فرهنگ میزبانی که مخاطبان آن خانواده کهنسال هستند با هدف تکریم و توجه ویژه به سالمندان از دیگر باشگاه‌های اجتماعی است.

باشگاه «متا» با موضوع انضباط ترافیکی و الگوی ترافیکی با هدف کاهش تصادفات در اختیار عموم است.

همچنین باشگاه «نشان مشهد الرضا» با موضوع تکریم و تجلیل در خدمت رائران و مجاوران و باشگاه زیارت با موضوع فرهنگ زیارت برای زائران و مجاوران در جهت ارتقای کمیت و کیفیت زیارت تلاش می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.