به گزارش شهرآرانیوز؛ آزادراهی حدودا هزار کیلومتری که در سال ۱۳۸۹ کلنگ خورد و قرار بود استانهای قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند بزند.
پروژهای با توجیه اقتصادی بسیار که میتوانست موجب صرفهجویی یک هزار و نهصد میلیارد تومانی در زمان سفر و دویست و بیست میلیارد تومانی در مصرف بنزین و گازوئیل و کاهش دویست و شصت میلیارد تومانی در هزینههای محیط زیست شود، رقمهایی که اگر بهدنبال بهروزرسانی آن باشید کافی است عددها را در ۳۵ ضرب کنید.
بهنظر میرسد یکی از مهمترین دلایل به سرانجام نرسیدن این پروژه کمتوجهی دولتیها در قانون برنامه و بودجه به این آزادراه است. در سال ۹۸ سهم این پروژه فقط ۶ میلیارد در سال ۹۹، ۷۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ اعتبار این پروژه ۸۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۹۰ میلیارد تومان است. در شرایطی که هزینه ساخت هر کیلومتر از این آزادراه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود!
برنامهریزیهایی در راستای تأمین بودجه و به سرانجام رسیدن این آزادراه در حال انجام است، اما بهنظر میرسد تنها با حمایت و پیگیری جدی در دولت سیزدهم این پروژه میتواند به ایستگاه پایانی خود برسد.