صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رقابت انگلیس و فرانسه رکورد سه شیرها را در تعداد بیننده می‌شکند!

  • کد خبر: ۱۳۹۲۱۰
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
به نظر می رسد دیدار آتی تیم ملی انگلیس مقابل فرانسه از حیث بیننده رکورد خواهدزد.

به گزارش شهرآرانیوز، پخش فوتبال «انگلیس ـ فرانسه» از مرحله‌ی یک چهارم نهایی جام‌جهانی در شامگاه شنبه ـ ۱۹ آذر ماه ـ یک فرصت طلایی برای شبکه پخش‌کننده این دیدار در انگلیس، یعنی آی‌تی‌وی محسوب می‌شود. آی تی وی این مسابقه را که پیش‌بینی شده که یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر فوتبال جهان باشد، رایگان پخش می‌کند.

دیدار امشب، آخرین مسابقه مهم از سری رقابت‌های امسال جام جهانی است که شبکه ITV مستقر در لندن، حق پخش آن را منحصرا در اختیار دارد.

این شرکت رسانه‌ای همراه با بی بی سی حق پخش مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را در انگلستان خریداری کرده‌ است؛ به نحوی که برخی از بازی‌ها را آی تی وی و تعدادی دیگر را بی بی سی پخش می‌کند اما از آنجا که بی بی سی به هنگام پخش بازی‌ها، تبلیغی روی آنتن نمی‌برد و پخش بازی فینال هم به این شبکه سپرده شده است، پیش بینی می‌شود که بی بی سی از شانس ثبت تعداد بیشتری مخاطب برخوردار باشد.

مت بلوکسام ـ تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ ـ پس از بازی حذفی انگلیس در برابر سنگال در روز یکشنبه، که ۲۰.۴ میلیون بیننده برای شرکت آی‌تی‌وی پی‌ال‌سی را به همراه داشت، تخمین زد که تعداد مخاطبان ITV در روز شنبه می‌تواند از ۲۵ میلیون نفر فراتر رود.

این در حالی است که فینال یوفا در سال ۲۰۲۰ که بین تیم‌های انگلیس و ایتالیا برگزار شد، رقمی حدود ۳۰ میلیون بیننده را برای و هر دو شبکه BBC و ITV به ثبت رساند. همچنین فینال جام جهانی ۱۹۶۹  ـ آخرین و تنها باری که انگلیس قهرمان مسابقات شد ـ حدود ۳۲ میلیون بیننده داشت.

طبق گزارش موسسه فیلم بریتانیا، بزرگترین مخاطب تلویزیونی بریتانیا در تمام دوران پس از پخش بازی انگلیس ـ فرانسه رقم خواهد خورد. طبق اعلام نشریه تجاری تبلیغاتی The Drum، یک باکس تبلیغاتی به هنگام پخش مسابقه شنبه، ممکن است تا ۴۰۰۰۰۰ پوند (۴۸۹۸۸۰ دلار) هزینه داشته باشد.

سخنگوی ITV به واکنش‌ رسانه‌ها در این زمینه پاسخ سریعی نداد. با این همه این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که هزینه تبلیغات را در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش می‌دهد.

مسابقه مهم انگلیس ـ فرانسه دو روز پس از راه‌اندازی پلتفرم  ITV بر اساس فناوری جدیدتر( ITVX) در روز پنجشنبه پخش می‌شود و اعلام سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ITVX در ماه مارس به قیمت سهام ITV ضربه زد؛ به نحوی که تا به امروز حدود یک سوم کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.