صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روزهای با هوای ناسالم مشهد نسبت به پارسال پیشی گرفت

  • کد خبر: ۱۳۹۳۵
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شمار روزهای دارای هوای ناسالم در این کلانشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا اسماعیلی افزود: تعداد روزهای دارای هوای ناسالم در مشهد طی ۲۹۲ روز گذشته ۴۲ روز شامل ۴۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای تمام افراد بوده است.

وی ادامه داد: درحالی که در مدت مشابه پارسال در مجموع شهروندان مشهد ۳۶ روز هوای ناسالم تنفس کردند که شامل ۳۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوای ناسالم برای تمام افراد بود.

وی گفت: تعداد روزهای دارای هوای پاک در مشهد نیز طی سال جاری ۲۳ روز است در حالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۱ روز بود.

اسماعیلی افزود: همچنین شمار روزهای دارای هوای سالم امسال در مشهد ۲۲۷ روز ثبت شده درحالی که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۲۵ روز بود.

روزانه افزون بر یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند که سالانه ۲۰۰ هزار تن آلودگی تولید می‌کنند.

لازم به ذکر است هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای مشهد ۹۱ و هوا سالم است؛ و سه ایستگاه چمن، سجاد و سرافرازان مشهد آلودگی هوا برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.