صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور گفت: توجه جدی به علم و فناوری یکی از رویکرد‌های جدی بودجه است. یعنی در بخش‌هایی ردپای توجه بودجه به علم و فناوری دیده می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد دهقانی فیروزآبادی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت با اشاره به بودجه تخصیص داده شده در برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری گفت: توجه جدی به علم و فناوری یکی از رویکردهای جدی بودجه است یعنی در بخش‌هایی ردپای توجه بودجه به علم و فناوری دیده می‌شود.

معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استفاده نشده از ساخت بار اول، اضافه کرد: نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ظرفیت استفاده نشده از بار اول وجود دارد که نیاز به فرهنگ‌سازی و مطالبه از دستگاه‌ها برای استفاده از این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم صحت، سلامت و کیفیت محصولات دانش‌بنیان را بیمه کنیم و خسارت‌ها را بپذیریم، قدم بزرگی برداشته‌ایم. ما به دنبال تعریف خدمات جدید بیمه و بیمه تخصصی ذیل بیمه مرکزی هستیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین با اشاره به صدور مجوز و اسناد بالادستی در معاونت علمی و فناوری گفت: عمدتا ساز و کار صدور مجوزهای معاونت علمی کوتاه‌مدت ‌و ۷۰ روزه هستند. بخش‌هایی به شبکه ملی صدور مجوزها پیوسته و به زودی بقیه بخش‌ها هم به آن خواهند پیوست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.