صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فردا، وداع فاطمیون با شهدای فاطمی

  • کد خبر: ۱۴۱۸۳۸
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
پیکر‌های مطهر دوازده شهید گمنام و تازه‌تفحص‌شده هشت سال دفاع‌مقدس که بیست‌وششم آذرماه با استقبال مسئولان استان و خانواده‌های شهدا وارد مشهد شده بود، فردا، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) بر دوش عزاداران فاطمی تشییع می‌شود تا فضای شهر هم‌زمان با هفته بصیرت معطر به حضور دوازده لاله‌ای شود که از تبار شور و عشق هستند و نامشان به عرش رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی نیز به همین مناسبت از اقشار مختلف مردم شهیدپرور مشهد دعوت کرد تا در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان گمنام که از ساعت ۹ صبح فردا از میدان شهدا به‌طرف حرم‌مطهر‌رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند و با آرمان‌های امام‌راحل (ره) و شهدای انقلاب تجدید عهد و میثاق کنند.
این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلای ۵ و کربلای ۶ هستند که در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند و سن تقریبی آن‌ها در زمان شهادت بین ۱۶ تا ۲۸ سال بوده است.

مشهد، سیاه‌پوش عزای مادر

همچنین در آستانه سالروز شهادت ام‌ابی‌ها (س)، از صحن و سرای حضرت‌رضا (ع) گرفته تا کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر سیاه‌پوش و عزادار مادر است؛ حرم‌مطهر‌رضوی نیز صبح دیروز به مناسبت شهادت حضرت‌زهرا (س) با کتیبه‌های منقوش با نام مبارک ایشان سیاه پوش شد.

سوگواره فاطمی

آن‌طور که آستان‌نیوز به نقل از معاون تبلیغات اسلامی حرم‌مطهر‌رضوی اعلام کرده است، هم‌زمان با شب و روز شهادت حضرت صدیقه‌طاهره (س) نیز ویژه‌برنامه «سوگواره فاطمی» ویژه زائران و مجاوران در رواق امام‌خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، هم‌زمان با شب شهادت حضرت‌زهرا (س) مصادف با دوشنبه، ۵ دی‌ماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، ویژه‌برنامه عزاداری «عاشقان فاطمی» برگزار می‌شود و در این مراسم، پیکر پاک شهدای گمنام نیز میهمان زائران و مجاوران حرم‌مطهر حضرت‌رضا (ع) خواهد بود که قرائت زیارت حضرت‌زهرا (س) توسط ذاکر اهل‌بیت (ع)، جعفر ملائکه، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی و ذکر مصیبت توسط مجتبی رمضانی، دیگر بخش‌های این مراسم است. حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد تصریح کرد: ویژه‌برنامه «اجتماع عزاداران فاطمی» نیز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت‌زهرا (س) از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح با قرائت قرآن و بیان احکام آغاز می‌شود.

به گفته او، سخنران مراسم سالروز شهادت حضرت‌زهرا (س)، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان، است و سپس مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی نیز با مداحی امیر عارف برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مراسم ظهر شهادت حضرت‌فاطمه (س) نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در رواق امام‌خمینی (ره) با قرائت زیارت حضرت‌زهرا (س) ادامه می‌یابد و در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی سخنرانی و ذاکران اهل‌بیت (ع) مدیحه‌سرایی می‌کنند.

دسته‌روی هیئت‌های عزاداری

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد نیز دیروز اعلام کرد که تاکنون برای صد هیئت عزاداری ویژه روز شهادت حضرت زهرا (س) در خیابان‌های اطراف حرم‌مطهر‌رضوی مجوز دسته‌روی صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم به دو برابر افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، علی قارونی این را هم گفت که تاکنون برای برپایی ۸۵ ایستگاه صلواتی در مناطق مختلف شهر مشهد به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) مجوز صادر شده است که صدور این مجوز‌ها همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.