صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هیات عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان با آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ‏هیات عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در این دیدار، اوضاع جاری کشور افغانستان و موضع شورای علما را بیان کرده و ضمن تشریح وجود فقر جانکاه در کشور، از کمک‌های ایشان به فقرای افغانستان، از جمله زلزله‌زدگان پکتیکا تشکر و قدردانی کردند و خواهان استمرار و تقویت این نوع کمک‌ها شدند.

آیت‌الله سیستانی نیز سفارش کردند که در این شرایط ‏ایجاب می‌کند که شیعیان راه محبت و مودت و مراوده را در پیش بگیرند و با حکومت سرپرست مشی مسالمت‌آمیز را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند حقوق مردم را پیگیری نمایند و راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته است.

همچنین در مورد مساعدت‌های مالی به فقرا وعده دادند که همچنان ادامه داده و تقویت نمایند و نیز به وکلای خود سفارش کرده‌اند که به نیازمندان شیعه و سنی کمک کنند.

آیت الله سیستانی ‏ در بخشی از سخنان خود در رابطه با تحکیم اخوت اسلامی بین برادران شیعه و سنی و ایجاد الفت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان تاکید ویژه و خاص کردند.

‏ همچنین ایشان از مرحوم آیت الله العظمی محسنی رئیس فقید شورای علمای شیعه افغانستان، به بزرگی و نیکی یاد نموده، خدمات آن فقید سعید را به خوبی ستودند.

در پایان مرجع اعلای شیعیان برای بهروزی و فلاح مردم مسلمان افغانستان دعای خیر نمودند.

‏منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.