مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از حل مشکل کمبود اقلام بهداشتی و کارت اعتباری در ایستگاههای مبادله پسماند سطح شهر، در پی درخواستهای مردمی ۱۳۷ خبر داد.
به گزارش شهرآرا نیوز، ابوالفضل کریمیان اظهار داشت: امسال نیز همانند سالهای گذشته، با قوتی بیشتر، طرح خانه تکانی در هفته پایانی اسفندماه با مشارکت شهروندان برای جمع آوری اقلام و لوازم منزل بلااستفاده شهروندان اجرایی خواهد شد تا با هماهنگی فرمانداری و خیریه ها، در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه خدمات معاینه فنی سازمان نیز با افزایش ساعت کاری در روزهای پایانی سال ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در ایستگاههای استقبال از زائر ورودیهای شهر نیز، علاوه بر توزیع پلاستیک برای تفکیک زبالههای خشک، ایستگاه فرهنگی خواهیم داشت.
کریمیان خاطرنشان ساخت: ساعت کار ۴۸ ایستگاه ثابت و ۲ ایستگاه سیار مبادله پسماند در ایام پایان سال افزایش خواهد یافت تا شهروندان با توجه با انجام خانه تکانی، بتوانند پسماندهای خشک خود را به این ایستگاهها تحویل دهند.
اجرای طرح سیمپ در همه شهر تا پایان سال جاری
وی با اشاره به اجرای آزمایشی جمع آوری هوشمند پسماند خشک در دو ناحیه از منطقه ۹، اظهار داشت: شهروندان استقبال و رضایتمندی خوبی از اجرای طرح سیمپ دارند و تلاش کرده ایم رضایتمندی شهروندان از لحاظ سهولت و صرفه اقتصادی در این طرح افزایش یابد، سرانه مشارکت هر شهروند در این طرح، در هر تماس، ۹ کیلوگرم زباله خشک میباشد که عدد بسیار ارزشمندی است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر تعداد سه دستگاه خودرو در مرحله آزمایشی طرح سیمپ فعال اند و از لحاظ زمان اعزام خودرو در صبح و عصر، مشکلی وجود ندارد، اما با موفقیت و گذر از مرحله آزمایشی، در مرحله فراخوان بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری طرح سیمپ را در همه شهر اجرایی نماییم.
کریمیان افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، روزانه ۲۲۸ تن زباله از مبدا، توسط شهروندان جداسازی شده است که با تفکیک و جمع آوری این میزان زباله خشک، کمک شایانی به حفظ محیط زیست شده است.
وی در پاسخ به گلایه شهروندان در خصوص عدم وجود مواد معادل و کارت اعتباری در ایستگاههای مبادله پسماند سطح شهر نیز گفت: بهره برداری از ایستگاههای مبادله پسماند بر عهده بخش خصوصی بود که همزمان با اجرای طرح سیمپ، و نزدیک شده به پایان کار پیمانکار ایستگاههای مبادله پسماند، تداخلات و مشکلاتی در کار این ایستگاهها نیز ایجاد شد که باعث عدم شارژ به موقع ایستگاه از اقلام بهداشتی و یا کارت اعتباری گردید، برای حل این مشکل بلافاصله وارد عمل شده و در حال حاضر همه ایستگاهها مستقیما از سوی سازمان مدیریت میشود که کسری اقلام بهداشتی و کارت پول آنها برطرف شده است.