صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در ساعت‌های پیک و شلوغ که تردد خودرو‌ زیاد می‌شود و در شهر ترافیک وجود دارد، خبری از حضور به‌موقع تاکسی‌های اینترنتی وبی سیم نیست. بارش برف و یخبندان هم دلیل دیگری برای کندی سرویس‌دهی‌ تاکسیرانی می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها دمای هوای شهر مشهد به زیر صفر درجه رسیده است،  و تردد در شهر با خودروهای شخصی امکانپذیر نیست. اغلب شهروندان با موضوع افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در روز‌های برفی و بارانی کنار آمده اند و حاضرند در زمان بروز چنین شرایطی برای رسیدن به مقصد خود هر نوع هزینه‌ای را پرداخت کنند.

اما این موضوع نباید موجب شود تاکسی‌های معمولی و اینترنتی به فکر سوء استفاده از این شرایط باشند و به طور غیر منطقی نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند. در ساعت‌های پیک و شلوغ، که تردد خودروها زیاد می‌شود و در شهر ترافیک وجود دارد، خبری از حضور به‌موقع تاکسی‌های اینترنتی و بی سیم نیست، اما در‌ فصل سرما و هفته ای که شاهد برودت شدید هوا و کاهش محسوس دما در ‌شهر مشهد هستیم، بر اساس گفته شهروندان، خدمت‌رسانی تاکسی‌ها چه تاکسی اینترنتی و بی سیم به‌کندی صورت گرفته است. به گفته یکی از شهروندان حدود یک ساعت در انتظار تاکسی بوده است، آن هم با قیمت‌های نجومی که ثبت شد، اما باز هم خبری از قبول درخواست ازسوی رانندگان نبود. 

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار شهرآرانیوز، در روزهای گذشته به وضوح شاهد بودیم که با ورود موج جدیدی از بارش‌ها به کشور مردم در سرمای منفی صفر درجه چندین ساعت در خیابان‌ها سرگردان بودند و برای اینکه بتوانند از وسایل نقلیه عمومی و خصوصی استفاده کنند تن به خواسته‌های نامعقول رانندگان داده و هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌ کردند.

اینکه تاکسی‌های اینترنتی در روز‌های برفی و بارانی سیاست‌های جدیدی را برای قیمت گذاری‌ها در پیش می‌گیرند حرکتی بسیار عجیب و غریب است .حال اگر این درخواست تاکسی هم‌زمان با بارش برف و یخبندان  باشد، اگر ترافیکی هم در کار نباشد، قیمت نجومی در کنار تأخیر در ثبت سفارش وجود دارد. این موضوع  برای تاکسی های ابنترنتی که فعالیت خصوصی دارند بیشتر به چشم می آید.

از طرفی راننده برای ارائه خدمت، تعهدی در هر ساعت شبانه روز ندارد و اگر شرایط جوی و ترافیکی مناسب نباشد. می تواند پذیرش مسافر نکند. اما محبوبیت تاکسی های اینترنتی در بین مردم به دلیل راحتی که در ثبت سفارش وجود دارد بیشتر شده است و رقابتی که در بین این شرکت های اینترنتی وجود دارد  نرخ آن را مناسب تر کرده است و باعث شده بیشتر بین مردم جایگاه خود را پیدا کند اما این موضع هم مدنظر نظراست که به دلیل خصوصی بودن این نوع خدمت، وعدم نظارت برنرخ چالشهای خاص خودرا هم دارد.



مدیر‌عامل تاکسیرانی مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در این باره گفت: به طور معمول در روزهایی که شاهد بارش برف و یخبندان هستیم، استفاه از حمل‌ونقل عمومی اتوبوس‌، تاکسی خطی و تاکسی‌های اینتر‌نتی افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: در شرایط جوی خاص که افزایش حجم ورودی مسافر را در مبادی شهر داریم، آن هم نه راننده، بلکه در سیستم سفری که داریم، این نرخ با نظارت کامل ثبت می‌شود. دلیل آن هم این است که در شرایط جوی خاص که راننده از یک مبدأ مثل راه‌آهن قصد حرکت به‌سمت مسیری طولانی دارد، آن مسیر را در شرایط یخبندان بدون مسافر برمی‌گردد.

احمد محبی یادآور شد: اما اگر راننده نرخ را بیشتر افزایش دهد یا از تاکسی‌متر استفاده نکند و سفر را قبول نکند، تخلف کرده است. بازرسی سازمان تاکسیرانی شبانه‌روز بر فعالیت تاکسی‌ها در شهر به‌ویژه مبادی ورودی ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن نظارت می‌کند اما نظارت بر تاکسیهای اینترنتی بر عهده بخش خصوصی است و شهرداری امکان نظارت و تعیین نرخ گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنی را ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
حرف بی حساب! اولا در شرایط برف و یخبندان خیلی از ماشینا دچار مشکل میشن یا کلا روشن نمیشن! باز مخصوصا خودرو تاکسیهای اینترنتی که معمولا فرسوده هستن! از این گذشته شما خودت حاضری توی اون سرما و ریسک بالای تصادف و ترافیک، بخاطر 50 تومن از این طرف شهر بری اونطرف! سوما سرویس دهنده هم وقتی راننده کم داره مجبوره یک جوری راننده رو راضی کنه بیاد پای کار دیگه. خلاصه مسافر حق داره، راننده هم حق داره