صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد؛

رونق اقتصادی نیازمند اعتماد عمومی و مشارکت مردم است

  • کد خبر: ۱۴۶۴۸
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه رونق اقتصادی نیازمند اعتماد عمومی و مشارکت مردم است، گفت: متاسفانه اعتماد عمومی این روز‌ها به شدت کمیاب است.

به گزارش شهرآرا نیوز، شهریار آل شیخ درنشست مدیران نمایشگاه های کشور درمشهد افزود: اتفاقات و حوادثی را که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم بسیار تلخ و جانگداز بود و تسلیت می گوییم.

وی افزود: درهفته ای که پشت سر گذاشتیم چیزهای زیادی را در حوزه ملی و بین المللی از دست دادیم، هم قهرمانانمان را ازدست دادیم و هم تعداد زیادی از هموطنانمان را که برخی نشان دهنده این است که در حوزه داخلی در خیلی از اجزای مدیریت دارای ضعف های جدی هستیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تلخی این روزها زیاد است اما تلخی عمده این است که درنهادهای مختلف اجتماعی، چه در مجموعه شهرداری چه درمجموعه نمایشگاه ها نیازمند تقویت اعتماد و ارتباط با مردم و جامعه هستیم.

آل شیخ گفت: اگرنیازمند رونق اقتصادی و تکاپو در حوزه اقتصادی و نمایشگاهی هستیم این فضا جز با افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم شکل نمی گیرد، که متاسفانه این روزها به شدت اعتماد کمیاب است، با توجه به این شرایط حضور مدیران وفعالان حوزه نمایشگاهی را بیشتر قدرمی دانم .

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ما روزهای سختی را درپیش روداریم تا بتوانیم این فضای همدلی و رونق و مشارکت عمومی را برگردانیم، افزود: در کشور ظرفیت های بسیار زیادی داریم که آن را به صورت مجزا خلق کرده و پیش برده ایم ولی چیزی که می تواند به ما کمک کند و جلوی اتلاف بسیاری از منابع و سوء مدیریت ها را بگیرد و منجر به حذف موازی کاری ها شود، همدلی وهمراهی درمجموعه های مختلف است.

وی گفت: امسال انجمن نمایشگاه های آلمان وارد یکصد وسیزدهمین سال فعالیت خود شده است و این مجموعه با ریشه و سابقه، نه تنها توانسته است موضوع نمایشگاه را در دنیا متحول کند بلکه موفق شده است استانداردها و سازوکازهای خودش را تدوین کند و به کشورهای دیگر نیز عرضه کند، ما نیز خیلی از پیشرفت های نمایشگاهی را مدیون این تجربیات هستیم.

آل شیخ با بیان این که باید هویتی برای صنعت نمایشگاهی قائل باشیم که این هویت مبتنی برمدارک نمایشگاهی باشد، افزود: نباید هرکسی را به راحتی در این حوزه وارد کنیم بلکه باید حداقل هایی را به عنوان سابقه و تخصص دراین زمینه در نظر داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در شهرداری ها نیزمتولی رسمی حوزه شهری نداریم، یعنی وزارت کشورکه باید متولی شهرداری ها باشد به دلیل دغدغه هایی که درحوزه های مختلف سیاسی، تقسیمات کشوری و سایر اموردارد موضوع شهرداری ها برایش موضوع اول نیست در حالیکه 70 درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند واز این میان40 درصد جمعیت در کلانشهرها ساکن بوده و اقتصادهای دانش بنیان نیز مبتنی بر شهرها هستند.

وی با بیان این که درزمینه این موضوعات نیز در سال های گذشته کمتر کار شده است، افزود: اما در این دوره از مدیریت شهری مشهد ضمن همدلی با سایر کلانشهرها اقدامات خوبی انجام شده است و لوایحی را که پیش از انقلاب و طی 30سال گذشته مصوب نشده است را توانسته ایم ظرف دوسه سال اخیر برایشان از مجلس مصوبه بگیریم.

آل شیخ خاطرنشان کرد: همچنین درهیئت دولت نیز توانسته ایم مصوبات خاصی را گرفته و مشکلات شهرداری ها را در برخی حوزه ها حل کنیم به عنوان مثال دیوان محاسبات 10سالی بود که به مسائل شهرداری ورود پیدا کرده بود که توانستیم باتعامل بین شهرها و جلسات متعدد با مجلس و دیوان محاسبات موضوع را ازشمولیت نظارت دیوان خارج کنیم.
وی افزود: درحوزه ایجاد مدیریت واحد شهری، درخصوص زیرساختهای ارتباطی و داده ای و همچنین تعامل با نیروی انتظامی و سایر موارد شهرداری ها به صورت مستقل با آن درگیر بودند درحالی که حل این مسائل نیازمند راهکار جمعی و تعامل شهرداری ها با مجلس، دولت وهماهنگ کردن همه این ها با هم بود که خیلی از این موارد اتفاق افتاده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اتفاقی که در این دوره و دراین حوزه ها افتاده است شاید برابرباشد با اتفاقاتی که طی 15 الی20سال گذشته شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: درمجموع نتایج خوبی درتعامل میان شهرها با همدلی اتفاق افتاده است و با توجه به این نتایج معتقدم در حوزه نمایشگاهی نیز نیازمنداین همدلی و تعامل هستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.