صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دانستنی‌های کودک و نوجوان | حرکت نوجوانان لبنانی

  • کد خبر: ۱۴۷۵۱۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
هر دقیقه، یک میلیون بطری پلاستیکی در جهان به فروش می‌رسد، و هر سال، پنج تریلیون ساک‌دستی پلاستیکی یک‌بارمصرف استفاده می‌شود.

ریحانه صادقی-مترجم- هر دقیقه، یک میلیون بطری پلاستیکی در جهان به فروش می‌رسد، و هر سال، پنج تریلیون ساک‌دستی پلاستیکی یک‌بارمصرف استفاده می‌شود.

بیروت یکی از شهرهایی است که بیش از خیلی جاهای دیگر بر روی این کره‌ی خاکی، تأثیرات منفی این الگوی مصرف غیرپایدار را احساس کرده است.

کشور لبنان که این روزها درگیر جنگ خانمان سوزی با دشمن صهیونیستی است، در سال‌های اخیر بحرانی جدی را در زمینه‌ی مدیریت پسماند از سر گذرانده است.

در واکنش به این مشکل، «أحلى فوضى» (Ahla Fawda)، گروهی غیرانتفاعی متشکل از نوجوانان طرفدار محیط زیست لبنانی، از سال ۲۰۰۶ دست‌به‌کار شدند و با برگزاری دورهمی‌هایی برای پاک‌سازی سواحل این کشور به‌صورت دسته‌جمعی، سعی در برطرف کردن این مشکل تا حد امکان کردند.

علی حسین چهارده‌ساله یکی از نوجوانانی که در یکی از دورهمی‌های پاک‌سازی سراسری این گروه شرکت داشته است، می‌گوید: «با هر مد، موج‌ها با خود زباله‌ها را به این سواحل می‌آورند.

ما به علت وجود شیشه‌خرده‌ها، تکه‌های چوب و میخ‌هایی که با این موج‌ها به ساحل می‌آیند نمی‌توانستیم در ساحل قدم بزنیم اما اکنون گروه أحلى فوضى هستند و نوار ساحلی را پاک‌سازی می‌کنند.

ما دیدیم آن‌ها چه کردند و با خودمان گفتیم: «ما هم می‌توانیم مانند آن‌ها ساحل را پاک‌سازی کنیم.»


edition.cnn.com

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.