صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

براساس گزارشی که سایت The Verge منتشر کرده است، بنیانگذاران اینستاگرام سرمایه‌گذاری جدیدی را در حوزه شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند که یک خبرخوان با قابلیت‌های شخصی‌‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز - آیا موفقیت بنیانگذراران اینستاگرام دوباره تکرار می‌شود؟ این سوالی است که با معرفی شبکه اجتماعی جدید بنیانگذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر، مطرح شده است. براساس گزارشی که سایت The Verge منتشر کرده است، آن‌ها سرمایه‌گذاری جدیدی را در حوزه شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند که یک خبرخوان با قابلیت‌های شخصی‌‌سازی است.

این برنامه که Artifact نام دارد، هنوز به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است، اما یک فهرست انتظار دارد که در آن کاربران علاقه‌مند می‌توانند ثبت نام کنند. به نظر می‌رسد این برنامه نسخه مدرن خبرخوان گوگل است که سال ۲۰۱۳ تعطیل شد. Artifact یک خبرخوان معرفی شده که از یادگیری ماشینی برای شخصی‌سازی استفاده می‌کند. این برنامه ویژگی‌های اجتماعی هم دارد؛ یعنی به کاربران اجازه می‌دهد درباره مقالاتی که می‌خوانند با دوستانشان بحث کنند. (البته خبرخوان گوگل هم ویژگی مشابهی داشت، اما کاربر باید آن را برنامه‌ریزی می‌کرد تا مستقیماً فید‌های RSS را اضافه کند.)

در گزارش The Verge آمده که Artifact ابتدا مجموعه‌ای از پست‌های خبری را ارائه می‌دهد، اما به مرور زمان با علایق کاربر هماهنگ‌تر می‌شود. برخی از مقالات از ناشران معروف مانند نیویورک‌تایمز تهیه می‌شوند، در حالی که ممکن است برخی دیگر از سایت های کوچک‌تر باشند. سایر ویژگی‌های کلیدی شامل کنترل نظرات، فیدهای جداگانه برای مقالات ارسال‌شده توسط افرادی که آن‌ها را دنبال می کنید و یک صندوق پیام خصوصی برای بحث درباره پست‌ها خواهد بود.

به نظر می‌رسد ایده اولیه این شبکه‌ اجتماعی با یکی از ویژگی‌های توییتر (بحث درباره اخبار) همپوشانی دارد. Artifact زمانی معرفی شده که کاربران توییتر در حال بررسی گزینه‌های جایگزین هستند؛ زیرا این شبکه اجتماعی پس از ورود ایلان ماسک تغییرات متعدد و اغلب بحث‌برانگیزی داشته است.

Artifact چیز چندان جدیدی نیست؛ Flipboard، SmartNews و Newsbreak از مشهورترین خبرخوا‌ن‌ها هستند که کمابیش قابلیت‌های شخصی‌سازی دارند. البته احتمالا برنامه Artifact از بسیاری جهات با اینستاگرام نیز رقابت خواهد کرد؛ زیرا بنیانگذاران آن سال ۲۰۱۸ اینستاگرام را ترک کردند.

آن‌ها بر این باورند که جهش‌های اخیر در فناوری یادگیری ماشینی می‌تواند به برتری Artifact کمک کند؛ در مقابل برخی معتقدند در دورانی که «تیک‌تاک» به یک شبکه‌ اجتماعی اعتیادآور برای جوانان تبدیل شده، شبکه‌ اجتماعی‌ای مبتنی بر اخبار چندان نمی‌تواند موفق شود.

باید ببینیم در حالی‌که امروزه برنامه‌های خبری مهمی مثل Apple News و Google News در دسترس کاربران قرار دارد، Artifact چقدر متمایز ظاهر می‌شود.

در حال حاضر، وب سایت Artifact کسانی را که شماره تلفن ایالات متحده (+1) دارند، ثبت‌نام می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.