صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی: محتوای آموزشی کارآمد نیست

  • کد خبر: ۱۵۰۱۵
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
استاندار خراسان رضوی گفت:دیگر دوران نظام یکپارچه آموزشی در دنیا منسوخ شده و امروزه آموزش‌های دنیا مبتنی بر آموزش‌های بومی، محلی و روزآمد است همچنین از درس‌های اجباری کاسته شده و دانش‌آموز را با هدف ایجاد علاقه مندی در انتخاب درس آزاد می‌گذارند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رزم‌حسینی عصر پنجشنبه در گردهمای سالانه شورا‌های آموزش وپرورش استان خراسان رضوی با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در قالب نظام یکپارچه آموزشی محتوای مشخص برای همه شهرها، مناطق و اقشار دانش‌آموزی ارائه می‌شود که این مساله باید حل شود.

وی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش در حقیقت یک نظام سرمایه‌ای است و نه نظام هزینه‌ای لذا هرگونه کمک به این حوزه کمک به نیروی انسانی و سرمایه‌های اجتماعی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید همه در همه بخش‌ها کمک کرد تا مبحث تعلیم و تربیت به صورت یک امر مشارکتی پیش برود و فلسفه تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش با تنوع عضویت موجود در آن نیز همین هدف است.

رزم حسینی با بیان اینکه هم اکنون نظام آموزش و پرورش در کشورمان سه مشکل اصلی دارد افزود: مهمترین این مشکلات ضعف امکانات، تجهیزات و ابزار آموزشی است که شامل مدارس فرسوده و تجهیزات ضعیف و محدودی می‌شود که در این حوزه باید خیرین و افراد متمول کمک کنند تا این ضعف تا حدودی جبران بشود.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی از دیگر مشکلات موجود در نظام آموزش و پرورش کشور است که هنوز نتوانسته‌ایم این محتوا را کارآمد کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: روش‌های آموزشی به معنای شیوه و سبک آموزش سنتی، سومین مشکل نظام آموزش و پرورش کشور است که در این راستا همچنان تکالیف و برنامه‌های اجباری را به دانش آموزان ارائه می‌دهیم و هنوز هم در این حوزه سنتی و مانند گذشته عمل می‌کنیم.

رزم حسینی افزود: باید شخصیت دانش آموزان و اعتماد به نفس آنان را پرورش داد تا نه تنها گریز از مدارس نداشته باشند بلکه مشتاق به حضور در کلاس باشند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی بر خلاف برخورداری از جمعیت قابل توجهی دانش‌آموزی معادل بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز دچار عقب‌افتادگی‌های فراوانی است که از آن جمله می‌توان به پایین بودن سرانه آموزشی در این استان اشاره کرد که کمک نخبگان و همراهی نخبگان استانی در نظام آموزشی و ارائه راهکار با هدف حل و رفع مشکلات گریبانگیر نظام آموزشی باید در این استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: هرچه نظام آموزشی موثرتر عمل کند و تعلیم و تربیت را در چارچوب درست ارائه کند در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر مفیدتری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: شورای آموزش و پرورش نماد تجلی مشارکت در آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های بومی، محلی و منطقه‌ای است و در یک سال گذشته این شورا جلسات خوب و مصوبات موثری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

قاسمعلی خدابنده افزود: قانون شورا‌های آموزش وپرورش یک قانون مترقی و پیشرفته است که از باب واگذاری اختیارات به مناطق و استانها، انجام امور در همه مناطق و سطوح را در خود پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی جزء شورا‌های برتر کشور قرار گرفته است و هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری طی مراسمی از استان‌های برتر از جمله خراسان رضوی قدردانی می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان رضوی گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی استان نیز رتبه برتر کشور را در سال جاری کسب کرده است.

خدابنده افزود: راه اندازی بیش از ۱۰۰ مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی و نیز پوشش ۲۶ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی امسال از موفقیت‌های خراسان رضوی در این حوزه بوده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.