صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مایکروسافت از دیروز (سه شنبه ۲۵ بهمن)، به طور رسمی «اینترنت اکسپلورر» (Internet Explorer) را روی رایانه‌ها غیرفعال کرده است.

شهرآرانیوز - مرورگر «اینترنت اکسپلورر» اولین‌بار سال ۱۹۹۵ برای دستگاه‌های ویندوزی معرفی شد. اینترنت اکسپلورر در مجموع ۱۱ نسخه داشت که آخرین آن در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

حالا پس از گذشت نزدیک به سه دهه، مایکروسافت این مرورگر نوستالژیک پا‌به‌سن‌گذاشته را غیرفعال کرد.

سال ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد که اینترنت اکسپلورر را با مرورگر «اج» Microsoft Edge که مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ است، جایگزین خواهد کرد.

مایکروسافت ژوئن سال گذشته بازنشستگی «اینترنت اکسپلورر» را تایید کرد، اما آن را تا دیروز به‌روزرسانی کرد. از دیروز کاربران ویندوز ۱۰ از دسترسی به این مرورگر منع شدند.

مایکروسافت در این‌باره گفته است:

غیرفعال کردن اینترنت اکسپلورر برای ارائه تجربه کاربری بهتر و کمک به سازمان‌ها برای انتقال آخرین کاربران باقی‌مانده «اینترنت اکسپلورر ۱۱» به «مایکروسافت اج» است.

از این به بعد همه دستگاه‌هایی که تلاش می‌کنند «اینترنت اکسپلورر» را باز کنند، به مرورگر وب مایکروسافت اج هدایت می‌شوند.

مایکروسافت همچنین قصد دارد تمام نمادهای بصری اینترنت اکسپلورر (مثل نوار وظیفه) را هم به مرور حذف کند.

براساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل اینترنتی Statcounter، مرورگر کروم تقریباً ۶۵ درصد از بازار مرورگر‌های سراسر جهان را در اختیار دارد و پس از آن «سافاری اپل» با ۱۹ درصد قرار دارد. وارث اینترنت اکسپلورر، «اج»، هم با حدود ۴ درصد عقب‌تر از «فایرفاکس» است.

به نظر می‌رسد غول فناوری دنیا با بازنشسته‌کردن ویندوزهای قدیمی و حالا مرورگرش، در حال گذار به دوران جدیدی است. در ماه‌های اخیر جنگ ربات‌های هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت از آغاز دوره‌ای تازه در تکنولوژی و اینترنت خبر می‌دهند. ربات گفتگومحور «بینگ جدید» مایکروسافت که مبتنی بر ChatGpt است، اخیرا به عنوان انقلابی در دنیای جستجوی وب معرفی شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.