صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حتی یک نفر از زلزله‌زدگان شهرستان خوی را هم پیدا نمی‌کنید که خانه‌اش تخریب شده باشد، اما اقلام زیستی دریافت نکرده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، پیرحسین کلیوند رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان خوی، گفت: حتی یک نفر از زلزله زدگان شهرستان خوی را هم پیدا نمی‌کنید که خانه‌اش تخریب شده باشد، اما اقلام زیستی دریافت نکرده باشد، ما در جریان این حادثه به حدود ۱۳۰ هزار نفر مطابق با وظیفه خود اسکان اضطراری دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در رابطه با شایعه گلایه مردم از نبود امکانات و تجهیزات برای اسکان، اضافه کرد: چادر برای اسکان هر فردی که در اثر زلزله خانه اش آسیب دیده را تامین کرده و در برخی از مناطق هم با توجه به نیاز اردوگاه احداث شده است و تا زمانی که ستاد مدیریت بحران استان تصمیم بگیرد، اردوگاه‌ها برقرار خواهد بود. این درحالی است که تکلیف جمعیت هلال احمر تنها ۷۲ ساعت بوده، اما از ابتدای حادثه تاکنون برای کمک به مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده حضور داریم.

کولیوند در خصوص شائبه کاهش رسیدگی به زلزله‌زدگان خوی به دلیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه به کشور‌های ترکیه و سوریه اضافه کرد: از شما درخواست می‌کنم حتما خدماتی را که جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده خوی ارائه کرده است را مشاهده و نسبت به آن قضاوت کنید؛ کمک به کشور‌های همسایه نیز به دلیل حجم بالای خسارت یک وظیفه انسانی و همسایه‌گی بوده است کما اینکه در گذشته هم چنین اقدامی انجام داده‌ایم. ما برای زلزله زدگان خوی نهایت خدمات را انجام دادیم و مردم هم الحمد‌الله مطلع بوده و قدرشناس هستند و تا انتها نیز پای کار خواهیم ماند. به شایعات فضای مجازی و رسانه‌های معاند نیز نباید اهمیت داد.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.