صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران هستند، گفت: آن‌ها از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع رجوع شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان کشور‌های عضو گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد، اظهار داشت: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشان همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: این جریان پرفشار سیاسی که به دنبال این است تعهدات برجامی را ایران یکطرفه انجام دهد و آن‌ها پایبند به تعهداتشان نباشند، موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشار‌های سیاسی، جوسازی، مساله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد، این است که روابط ما با آژانس در چارچوب پادمان برقرار است و مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس که در تهران هستند، بررسی کردند. آن‌ها از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود، رفع رجوع شده است و یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بی‌انجامد جلوگیری می‌کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.