صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت خودروهای داخلی حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۵۲۴۴۳
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی مشهد گفت: خودروهای داخلی طی هفته‌های اخیر در نتیجه نوسان قیمتها، دستکم به میزان ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند که فضای مجازی یکی از علل این افزایش قیمت‌ها بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسینی افزود: قیمت‌گذاری مردم در سایت‌های فضای مجازی روی خودرو‌ها در نتیجه نوسان قیمت دلار باعث شده است که نرخ این دستگاه به صورت چندبرابری افزایش پیدا کند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد با بیان اینکه افراد کاملا به صورت غیرکارشناسی خودرو‌ها را در فضای مجازی قیمت گذاری می‌کنند، اظهار کرد: بر اساس همین قیمتها، خودرو‌ها نیز خرید و فروش می‌شود.

وی اظهار داشت: نرخ‌ها در نمایندگی‌های فروش خودرو و کارخانه‌ها پایین بوده، اما متاثر از فضای مجازی افزایش یافته است، این نوع معامله در فضای مجازی بر اساس قیمت‌های غیرواقعی باعث جهش قیمت خودرو‌های داخلی شده است.

حسینی گفت: در این شرایط قیمت خودرو‌های داخلی جهش پیدا کرده، خریدار خودرو کم شده، اما تعداد فروشندگان خودرو افزایش داشته است.

وی افزود: ادامه روند قیمت گذاری خودرو براساس فضای مجازی برای بازار آسیب زا است، زیرا این گونه معامله‌ها به صورت غیرقانونی انجام می‌شود و افزون بر این التهاب بازار خودرو را افزایش می‌دهد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد بیان کرد: خودرو‌هایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود بیشتر امانی و براساس قیمت‌هایی است که خود افراد متاثر از فضای مجازی تعیین کرده اند، نمایشگاه دار نیز در این میان دستمزد معامله اش را می‌گیرد.

حسینی در خصوص خودرو‌های خارجی بیان کرد: قیمت خودرو‌های خارجی نیز از شهریور ماه تاکنون بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته که فضای مجازی در افزایش قیمت آن‌ها بی تاثیر نبوده است.

این فعال اقتصادی از دولتمردان خواست در خصوص فضای مجازی و معاملات خودرو در آن تدبیر کرده تا مانع از افزایش بیش از اندازه قیمت خودرو‌ها در بازار شوند.

۸۱۰ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودروی مشهد پروانه کسب معتبر دارند، ۷۰ واحد نیز در شرف دریافت پروانه هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.