صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: توصیه داریم مردم جدا از خرید برخی خزندگان و جانوران دوزیست از جمله حلزون، لاکپشت سمندر و مار که به عنوان یک فرهنگ اشتباه در آستانه سال نو رایج شده است با هدف حفظ سلامت خود و کودکانشان خودداری کنند.

دکتر محسن نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، افزود: طی سال‌های اخیر همراه بافروش ماهی قرمز برای سفره هفت سین، فروش برخی جانواران مانند حلزون بی سی (حلزون غفازی)، لاکپشت گوش قرمز، سمندر و برخی انواع مار رایج شده است که به شدت این خرید تهدید جدی برای سلامت است.

وی تاکید کرد: اساسا خزندگان و دوزیستان موجوداتی هستند که اکثر می‌توانند ناقل بیماری باشند و خرید و نگهداری آن‌ها در آکواریوم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

دکتر نژاد بیان کرد: به عنوان مثال حلزون غفازی، لاکپشت گوش قرمز که ظاهر بسیار زیبا و جذابی هم دارند اکثرا مبتلا به باکتری سالمونلا هستند و میتوانند عامل بیماری حصبه و اسهال خونی باشند و در مواردی هم ابتلا به مننژیت از جمله خطرات نگهداری این گونه‌های جانوری است.

این کارشناس مسوول تاکید کرد: متاسفانه فروش این گونه‌ها به قدری زیاد شده است که به رغم امکان برخورد قانونی با فروشندگان از سوی شبکه‌های دامپزشکی، با توجه به زیرزمینی بودن فعالیت‌های مربوط به پرورش و فروش آن، صرفا آگاهی و همکاری مردم میتواند موجب تامین سلامتی شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.