صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله‌ تروریستی در دفتر نمایندگی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف را محکوم نموده و از اهالی رسانه‌ها و نهادهای رسانه‌ای بیدار و شرافتمند در جهان خواسته است که به اشکال مختلف از موسسات رسانه‌ای افغانستان حمایت کرده و آنها را در رساندن صدایشان و انعکاس بربریتِ حملات تروریستیِ انجام‌شده بر آنان یاری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه واکنش‌ها به حمله تروریستی در دفتر نمایندگی مرکز تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم کرده است.

متن بیانیه‌ی محکومیت اتحادیه رادیو و تلویزیو‌ن‌های اسلامی بدین شرح است:

«ایادی استکبار جنایتکار، دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) در شهر مزارشریف را هدف انفجار تروریستی قرار دادند که در نتیجه‌ی آن دو نفر به شهادت رسیده و ۳۷ تن دیگر زخمی شدند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با محکومیت این حمله جنایت‌بار به اهالی رسانه و آزادی‌های رسانه‌ای که در تمامی منشورها، قوانین و موازین بین‌المللی تضمین شده است، موارد زیر را عنوان می‌کند:

*اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی حمله به موسسات اطلاع‌رسانی افغانستان را محکوم می‌کند و این انفجار تروریستی را تجاوزی آشکار و جنایتی زشت می‌داند که هدفش بستن دهان اهالی رسانه و نهادهای  اطلاع‌رسانی است.

*اتحادیه تاکید می‌کند که این جنایات علیه خبرنگاران در افغانستان نقض میثاق‌ها، قوانین و موازین بین‌المللی است که در آنها حق خبرنگاران برای گزارش واقعیت و انجام کار بدون مانع تحت هر شرایطی تضمین شده است. این جنایت پیگرد قانونی دارد و امکان فرار از آن نیست.

*اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با احترام، تحسین و ستایش از عملکرد حرفه‌ای این نهادهای رسانه‌ای افغانستان که علی‌رغم مواجهه‌ با چالش‌های موجود، هماهنگ با مسایل و اولویت‌های مردم کشور خود فعالیت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کند.

*اتحادیه از اهالی رسانه‌ها و نهادهای رسانه‌ای بیدار، درستکار و شرافتمند در جهان می‌خواهد که به اشکال مختلف از این موسسات رسانه‌ای افغانستان حمایت کرده و آنها را در رساندن صدایشان و انعکاس بربریتِ حملات تروریستیِ انجام‌شده بر ایشان یاری کنند.»

شایان ذکر است؛ بر اساس آخرین آمار، در انفجار تروریستی روز شنبه، ۲۰ حوت در دفتر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در شهر مزارشریف، ۲ خبرنگار شهید و ۳۷ تن دیگر از جمله نزدیک به ۲۰ خبرنگار زخمی شده اند.

در این روز یک برنامه فرهنگی رسانه‌ای با عنوان نقش رسانه در ترویج فرهنگ مهدویت در حال برگزاری بود و قرار بود در حاشیه آن، از برخی خبرنگاران ولایت بلخ در آستانه روز ملی خبرنگار تقدیر شود.

این انفجار تروریستی با واکنش‌های شدید و گسترده داخلی و جهانی مواجه شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.