صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خرید تضمینی گندم از فردا آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۶۳۹۱
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
  • ۲
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم با برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم در بخش پیشین شهرستان راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان از دوشنبه هفتم فروردین آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید سعید راد افزود: تلاش حداکثری ما این است تا گندم مورد نیاز کشور از محل تولیدات داخلی خریداری شود و به منظور برای تحویل محصول از گندمکاران، ساز و کار‌های لازم فراهم شده است تا در خدمت کشاورزان عزیز کشورمان باشیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه معمولاً هر سال، عملیات خرید تضمینی گندم از استان سیستان و بلوچستان در جنوب‌شرق کشور آغاز می‌شود و به‌تدریج سایر استان‌ها به این عملیات می‌پیوندند، تصریح کرد: امسال حدود ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم رفته و انتظار می‌رود حدود ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در سراسر کشور خریداری شد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ازدیاد سطح زیر کشت، توسعه کشاورزی قراردادی و افزایش بارش‌ها، تدابیر و تمهیدات مورد نیاز برای تحویل محصول از گندمکاران در اقصی نقاط کشور پیش‌بینی شده و از این رو، انتظار می‌رود در سال جاری نسبت به سال گذشته، مقادیر به مراتب بیشتری گندم خریداری کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اغاز بشه وقتی قیمت پایین باشه هیچکس تحویل نمیده برین خودتون بکارین برداشت کننین
علی
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قیمت خرید گندم باید مثل کشور همسایه عراق ۲۸۰۰۰ تومن اعلام بشه ، و گرنه من کشاورز گندمم رو در بازار ازاد میفروشم و سیلوها خالی می مونن
هزینه تولید گندم نسبت به سال گذشته چند برار شده کشاورز زیر قرض و بدهی نابود شده ، قیمت باید بالا ببرید