صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده سفر‌های نوروزی در سطح کشور در شقوق مختلف حمل و نقل از مرز هفت میلیون و پانصد هزار مسافر عبور کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار افندی زاده گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ۱۴۰۲ در مجموع سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۹۸۰ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفتند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۵ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۳ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابه جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون ۹۰۸ هزار و ۴۵۳ مسافر با حمل و نقل ریلی، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۹۹ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی، یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۲۲ مسافر با شناور‌های مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده اند.

افندی زاده اظهار داشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۱۳۵ وسیله نقلیه رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی افزود: در ۱۰ روز گذشته ۲۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۴۸۵ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: استان‌های اردبیل با ۴۵ درصد، خوزستان با ۲۴ درصد، گلستان ۲۳ درصد، ایلام و سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.