صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک تهران - ریاض گفت: پاکستان قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد شهباز شریف» طی تماس تلفنی با آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ازسرگیری روابط دوجانبه ایران و پاکستان را به جناب رئیسی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: شهباز شریف بر تعهد پاکستان به تقویت روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌های مورد علاقه متقابل به ویژه تجارت، همکاری‌های انرژی، امنیت و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن خط انتقال برق از پولان به گبد در پاکستان، از همکاری دولت ایران در این زمینه قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر افزایش ارتباطات مردمی از جمله تبادلات فرهنگی و آموزشی برای ارتقای درک متقابل و همکاری بین دو ملت تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به تشدید اوضاع در مسجد الاقصی، خواستار توقف فوری نقض حقوق بشر توسط رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین شد و بر ضرورت راه حلی عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد: شهباز شریف و آیت‌الله رئیسی بر تعهد یکدیگر برای حفظ تماس نزدیک در مورد همه موضوعات مورد علاقه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.