صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: امروز یکی از روز‌های خوب داوری فوتبال ایران بود. امروز شاهد قضاوتی بودم که فراتر از داوری ایران بود.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، محسن قهرمانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص قضاوت پیام حیدری در دربی ۱۰۰ عنوان کرد: علی‌رغم قضاوت‌های دربی در چند سال اخیر که داوران لول خطا را پایین می‌آورده و هر برخوردی را خطا می‌گرفتند، پیام حیدری و تیم داوری‌اش به دلیل سبک قضاوت خود و آوانتاژ‌هایی که در طول بازی دادند، به به روند تهاجمی تیم‌ها کمک کردند.

وی تصریح کرد: پیام حیدری لول خطا‌های خود را بالا آورد و مسابقه را کنترل کرد و به خوبی از پس آن بر آمد.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران با اشاره به استفاده از کارت زرو قرمز توسط داوران خاطرنشان کرد: کارت زرد یا قرمز ابزار نگهدارنده‌ای در دست داور برای کنترل مسابقه است. اخطار دادن جزو وظایف داور نیست، بلکه جزو اختیارات داور است. داور می‌تواند از کارتش استفاده نکند و با تذکر به بازیکن به شرایط مطلوب بازی و عدم استرس بازیکن کمک کند. پیام حیدری نیز از این قضیه استفاده کرده و در نیمه دوم توانست به این مهم دست یابد و قضاوت خوبی داشته باشد.

قهرمانی گفت: قطعا اشتباهات جزیی در هر دو محوطه جریمه وجود داشته که ناظر داوری با او صحبت خواهد کرد، اما امروز یکی از روز‌های خوب داوری فوتبال ایران بود. امروز شاهد قضاوتی بودم که فراتر از داوری ایران بود. پس از رفتن علیرضا فغانی از ایران، به جامعه داوری ایران به دلیل قضاوت پیام حیدری در دربی تبریک می‌گویم.

وی افزود: امیدوارم این تصمیمات و این نوع قضاوت در چیدمان لیست بین‌المللی سال آینده تاثیرگذار باشد.

برخورد توپ به دست گولسیانی پنالتی نبود

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی در برخورد توپ به دست گولسیانی در دقیقه ۵ بازی بیان کرد: این صحنه پنالتی نبود و ادامه بازی از سوی داور بهترین تصمیم ممکن بود.

قهرمانی ادامه داد: در تعریف جدید هند، زمانی که توپ از سمت چپ استقلال ارسال می‌شود، توپ ابتدا به پای بازیکن پرسپولیس برخورد کرده و سپس کمانه کرده و به دست بازیکن برخورد می‌کند. چون توپ ابتدا به دست برخورد نمی‌کند ادامه بازی از سمت داور بهترین تصمیم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بدشانس
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
آقای قهرمانی تو برو جریان رشوه گرفتن وبه سود سپاهان گرفتنتو درست کن بعد بیا درباره به قضاوت دربی نظربده
علی
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
فوتبال ایران چی است که داوریش باشه فاتحه خواندم توی این فوتبال باآن حال گیری جام جهانی