صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای قلب بانوی مرگ مغزی در مشهد، جان نوجوان ۱۳ ساله ساکن نیشابور را نجات داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد عباسی اظهار داشت: نود و هشتمین عمل پیوند قلب مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی این نوجوان مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب این بانوی اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) به این نوجوان پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی این بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.