صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی زلفی‌گل اظهار کرد: برای تحقق دیپلماسی علمی که یکی از اولویت‌های کاری وزارت علوم است برای مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری چندین کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: یکی از این کار‌ها این است که مجلات علمی دانشگاه‌ها تحت نمایه‌های علمی دربیایند و در نهایت زمین بازی ایجاد کنیم تا محققان دیگر کشور‌ها در مجلات علمی کشور یافته‌ها و داده‌های پژوهشی خود را منتشر کنند.

اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در شیراز

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه راه دیگر این است که زمینه رفت و آمد بین دانشمندان داخل را به خارج کشور و برعکس تسهیل کنیم، افزود: برای تحقق این امر آیین‌نامه‌های تعاملات علمی ملی و بین‌المللی را تدوین و در دستور کار قرار دادیم تا در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد آن را مطرح خواهیم کرد.

زلفی‌گل بیان کرد: برای همه دانشگاه‌ها در این اجلاس مصوب خواهیم کرد که اساتید دانشگاه‌ها خارج از تقویم آموزشی (تابستان و تعطیلات عید) هر عضوی از دانشگاه خواست داخل کشور کلاس یا کارگاهی برگزار کند برای فرصت مطالعاتی و استفاده از آزمایشگاه‌ها براساس این آیین‌نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی تسهیل می‌شود.

پذیرش دانشجویان خارجی در دستور کار وزارت علوم

وی در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی گفت: این موضوع در دستور کار وزارت علوم است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آیین‌نامه اعطای مجوز به موسسات پذیرش دانشجو هم مصوب شده که برای پذیرش دانشجویان خارجی تسهیل کنند و دانشگاه لرستان با توجه به رشته‌هایی ظرفیتی که دارد می‌تواند از این امکان استفاده کند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کشور تحصیل می‌کنند بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند که عمده آنان از کشور‌های همسایه نظیر عراق و افغانستان هستند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.