صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نیمی از بار‌های داخلی حمل شده راه‌آهن خراسان گوگرد است

  • کد خبر: ۱۶۰۸۸۱
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: پارسال ۴۰۳ هزار تن از محموله‌های داخلی در منطقه راه‌آهن خراسان بارگیری و حمل شده که نیمی از آن گوگرد بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری ورگ افزود: از مجموع محموله‌های داخلی حمل شده به مقاصد داخل کشور، ۱۹۵ هزار تن گوگرد از مبدا پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس به مقصد بندرعباس انتقال یافته که این میزان نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

وی گفت: بقیه اقلام بارگیری شده داخلی نیز شامل محصولات مجتمع فولاد و شرکت ایران خودرو خراسان بوده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان بیان داشت: در حمل کالا‌های عمده با راه آهن پس از بررسی میزان، مبدا و مقصد بار و مقایسه حمل محموله با ناوگان جاده ای، تخفیف‌هایی برای حمل این نوع بار‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نصیری ورگ افزود: علاوه بر این تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و صنعتی استان و مایحتاج کارخانجات نیز در دستور کار این اداره کل بوده به صورتی که در سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۰۲ هزار تن انواع محمولات داخلی نیز حمل و در ایستگاه‌های این اداره کل تخلیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف راه آهن کشور در خصوص حمل بار‌هایی با تناژ بالا و مسافت طولانی، حمل محموله‌های پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و مجتمع فولاد خراسان به مقصد بندرعباس، گامی مهم در راستای تحقق این اهداف است.

پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه آهن خراسان و راه‌آهن شرق کشور جا به جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر کشور را از طریق ناوگان ریلی دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.